تاریخ انتشار: دوشنبه 25 بهمن 1395
سلول درمانی برای آسیب های مغزی

  سلول درمانی برای آسیب های مغزی

پروفسور ریچارد گرونوستاجسکی بودجه ای یک میلیون دلاری را برای مطالعه سلول درمانی با استفاده از سلول های بنیادی عصبی برای آسیب های مغزی دریافت کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، این بودجه که بوسیله علوم سلول های بنیادی نیویورک(NYSTEM) تامین شده است به محققین اجازه خواهد داد تا تکثیر و تمایز سلول های بنیادی عصبی را با هدف نهایی استفاده از آن ها در سلول درمانی تنظیم کنند. رسیدن به چنین یافته ها و اطلاعاتی در این زمینه، می تواند روش های جدیدی را برای درمان مشکلاتی مانند بیماری های تحلیل برنده عصبی مانند آسیب های طناب نخاعی، سندرم الکل جنینی و آسیب مغزی ترومایی ارائه دهد.

هدف نهایی این پروژه تعیین مکانیسم هایی خواهد بود که به موجب آن تکثیر و تکوین سلول های بنیادی عصبی بوسیله ژن فاکتور هسته ای IX یا NFIX تنظیم می شود.

شواهدی وجود دارد که NFIX در عملکرد سلول های بنیادی عصبی دخالت دارد، زیرا فقدان NFIX موجب می شود که مغز بالغین بسیار بزرگ شده و سلول های اضافی را تولید می کند که ویژگی های سلول های بنیادی عصبی را دارا هستند. ژن NFIX یکی از اعضای خانواده ژنی NFI است که پیش از این مشخص شده بود که دو مورد از اعضای آن به نام های NFIB‌و NFIA نقش مهمی را در تکوین مغز بازی می کنند. در این پروژه جدید، محققین به بررسی این امر خواهند پرداختند که چگونه فقدان NFIX روی رشد و تمایز سلول های بنیادی عصبی اثر می گذارد و چگونه NFIB‌و NFIA با NFIX همکاری می کنند تا این فرایند را تنظیم کنند. این مطالعه از آنالیزهای ژنومی پیشرفته و بیوانفورماتیک برای کشف ژن هایی که بوسیله NFIB‌، NFIAو NFIX تنظیممی شوند و تکثیر و تمایز سلول های بنیادی عصبی را کنترل می کنند استفاده خواهد کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه