تاریخ انتشار: یکشنبه 15 اسفند 1395
سلول های بنیادی چربی ممکن است گزینه سلولی مناسبی برای کاربردهای درمانی باشد

  سلول های بنیادی چربی ممکن است گزینه سلولی مناسبی برای کاربردهای درمانی باشد

تیمی بین المللی از محققین نشان داده اند که سلول های بنیادی چربی ممکن است سلول های بنیادی مناسبی برای کاربردهای درمانی در سگ سانان باشند و از آن ها برای درمان بیماری ها و آسیب های ارتوپدی استفاده کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه های Guelph و اونتاریوی غربی به مقایسه مشخصه های فیزیولوژیک سلول های بنیادی مشتق از چربی در برابر مغز استخوان پرداختند. آن ها دریافتند که سلول های بنیادی مشتق از هر دو منبع ویژگی های عملکردی مشابهی مانند تولید بافت و قابلیت های تعدیل کنندگی ایمنی دارند اما سلول های بنیادی چربی در مقایسه با سلول های بنیادی مغز استخوان رشد سریع تری دارند. بدست آوردن سلول های بنیادی چربی نیز روش کمتر تهاجمی در مقایسه با بدست آوردن مغز استخوان است.

در یک دهه اخیر استفاده از سلول درمانی و سلول های بنیادی در جانوران و انسان به طور دراماتیکی افزایش یافت است. برای مثال در مورد سگ ها از سلول درمانی برای درمانی بیماری ها و آسیب های مختلف ارتوپدی استفاده می شود. در مورد این جانوران، سلول های بنیادی چه از منبع چربی و چه مغز استخوان، جداسازی شده و بعد از کشت و تکثیر در آزمایشگاه برای درمان جانور استفاده می شوند. اما به دلیل این که بدست آوردن بافت چربی به عنوان یک منبع سلولی در مقایسه با سایر منابع سلولی از سگ سانان راحت تر است و این سلول های بنیادی مشتق از چربی رشد و تکثیر سریعی دارند، امروزه محققین بیشتر از هر منبعی به این بافت چربی به عنوان منبع سلول های بنیادی و درمان این جانوران اتکا دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه