تاریخ انتشار: یکشنبه 15 اسفند 1395
درمان شخصی برای لوکمیای میلوئید حاد بزودی در دسترس است

  درمان شخصی برای لوکمیای میلوئید حاد بزودی در دسترس است

همکاری بین محققین در مراکز و دانشگاه مختلف نشان داده است که درمان های شخصی برای بیماران مبتلا به سرطان لوکمیای میلوئید حاد در آینده ای نزدیک در دسترس خواهد بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، لوکمیای میلوئید حاد، یک سرطان خون تهاجمی است که در سلول های مغز استخوان اتفاق می افتد. تاکنون 11 نوع لوکمیای میلوئید حاد مختلف شناسایی شده است که هر کدام مشخصه های ژنتیکی مجزایی دارند. در مطالعه ای جدید محققین نشان دااده اند که چگونه جزئیات ژنتیکی هر فرد بیمار می تواند منجر به پیش بینی نتایج درمانی برای یک بیمار شود.

این محققین بر مبنای داده های مربوط به 1540 بیمار مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد که در آلمان و استرالیا تحت درمان قرار گرفته بودند، بانک اطلاعاتی را ایجاد کرده اند که حاوی اطلاعات ترکیبی از ویژگی های ژنتیکی، روش های درمانی و نتایج درمانی مربوط به هر فرد است. با استفاده از این داده ها، محققین ابزاری را طراحی کرده اند که نشان می دهد چگونه تجربه اندوخته شده در این بانک های اطلاعاتی می تواند برای ارائه درمان های اختصاصی و شخصی و اتخاذ تصمیم مناسب برای درمان مناسب باشد.

در حال حاضر برای بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد دو گزینه درمانی اصلی وجود دارد: پیوند سلول های بنیادی و شیمی درمانی. پیوند سلول های بنیادی می تواند به طور کلی موجب درمان تعداد بیشتری از بیماران شود اما یک چهارم بیماران به دلیل مشکلات مربوط به پیوند می میرند و یک چهارم دیگر نیز دچار عوارض جانبی بلند مدت می شوند.

محققین براین باورند که این بانک اطلاعاتی می تواند از مزایا و معایب برای محاسبه شانس درمان بیمار و استفاده از گزینه درمانی مناسب برای درمان شخصی استفاده کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه