تاریخ انتشار: یکشنبه 15 اسفند 1395
یک مدل انسانی شده شناسایی بهتر دلایل بیماری آلزایمر را میسر می کند

  یک مدل انسانی شده شناسایی بهتر دلایل بیماری آلزایمر را میسر می کند

سلول ها زمانی که از محیط شان برداشته می شوند، رفتار متفاوتی را نشان می دهند و در نتیجه سلول هایی که در آزمایشگاه کشت داده می شوند با سلول های موجود در بدن فرد، متفاوت هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، برای مطالعه اثرات بیماری آلزایمر در یک محیط طبیعی تر، محققین بریتانیایی در انستیو تحقیقاتی زوال عقل در VIB-KU leuven توانسته اند سلول های بنیادی عصبی انسانی را مغز موش های دارای پلاک های آمیلوئید بتا پیوند کنند. نتایج مطالعه آن ها نشان داد برخلاف نورون های موش ها، نورون های انسانی که در این محیط تکوین یافتند بی نهایت به این پلاک های آمیلوئیدی و بیماری آلزایمر حساس هستند. این مدل جدید اجازه شناسایی بهتر فرایندهای مربوط به بیماری که در مغز بیماران انسانی اتفاق می افتد را می دهد.

محققین این مطالعه براین باورند که با استفاده از چنین مدل موشی انسانی شده ای می توان دریافت که چگونه انواع مختلف سلول ها در مغز انسان به بیماری آلزایمر پاسخ می دهند. در واقع اگرچه بسیاری از ویژگی های مغزی بین دو گونه متفاوت موش و انسان مشترک است اما مغز انسان ویژگی هایی دارد که آن را در میان سایر موجودات منحصربفرد می سازد. از طرف دیگر این مطالعه از آن جایی جالب است که نشان می دهد که مدل های مبتنی بر سلول های بنیادی از نورون های انسانی پیوند شده می تواند برای مطالعه بیماری های عصبی مهم به کار روند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه