تاریخ انتشار: دوشنبه 23 اسفند 1395
افزایش بقای بیماران با درمان جدید برای شکل تهاجمی سرطان کودکان

  افزایش بقای بیماران با درمان جدید برای شکل تهاجمی سرطان کودکان

تیمی از محققین در انستیتو کارولینسکا و بیمارستان دانشگاه کارولینسکا، مطالعه ای بالینی را روی درمان جدیدی برای نوروبلاستومای پر خطر انجام داده اند. این سرطان، شکلی بسیار تهاجمی از سرطان مغز است که تنها در نوزدان و کودکان زیر دو سال اتفاق می افتد. این درمان جدید بقای فرد را افزایش می دهد و اثرات ناخواسته آن را کاهش می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، دکتر کوگنر و همکارانش در انستیتو کارولینسکا گام مهمی را به سمت درمان نوروبلاستومای کودکان برداشته اند. آن ها ترکیب دارویی جدیدی از بوسولفان-ملفالان را دوزهای بالا و بدنبال پیوند سلول های بنیادی تست کردند. در فاز سه این مطالعه، 1347 کودک از 18 کشور انتخاب شدند که 598 نفر از آن ها به طور تصادفی مورد تیمار با بوسولفان-ملفالان یا درمان استاندارد قرار گرفتند. نتایج نشان داد که نرخ بقا برای کسانی که تحت این درمان جدید قرار گرفتند، 38 تا 50 درصد افزایش یافت و این در حالی بود که خطر عوارض جانبی تهدید کننده حیات از ده درصد به چهار درصد کاهش یافت.

نوروبلاستوما تنها در نوزادن و کودکان کم سن و سال(معمولا زیر دو سال) ایجاد می شود. تومورها در سیستم عصبی سمپاتیک و اغلب در عده آدرنال و طناب نخاعی ایجاد می شوند. سالانه در کشور سوئد حدود 20 کودک مبتلا به این بیماری خطرناک تشخیص داده می شوند که بدین معنی است برای حل آن باید یک تلاش کلی و همه جانبه صورت گیرد و شرایط به نحوی پیش برود که راه برای ایجاد درمان های جدید هموار شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه