تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 اسفند 1395
سلول های بنیادی علیه سرطان مغز‌

  سلول های بنیادی علیه سرطان مغز‌

در یک موفقیت، محققین هاروارد کشف کرده اند که سلول های بنیادی بارگیری شده با ویروس هرپس می تواند برای هدف قرار دادن تخصصی تومورهای مغزی و کشتن سلول های سرطانی استفاده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، محققین در انستیتو سلول های بنیادی هاروارد در ماساچوست، راه حل بالقوه ای را برای کشتن سلول های توموری با استفاده از ویروس های کشنده سرطان ارائه کرده اند. در این مطالعه که به سرپرسی خالدشاه صورت گرفته است، آن ها دریافته اند که قرار دادن سلول های بنیادی بارگیری شده با ویروس و کپسوله شده درون ژل در کنار تومورها می تواند بقای موش های مبتلا به گلیوبلاستومای مولتی فرم را به طور معناداری بهبود ببخشد.

در این مطالعه آن ها از سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان استفاده کردند که سلول های مناسبی برای انتقال داروها محسوب می شوند، زیرا این سلول ها خود موجب شروع یک پاسخ ایمنی آستانه می شوند و برای انتقال ویروس های انکولیتیک استفاده شوند. محققین با استفاده از مارکرهای تصویربرداری متعدد به مشاهده چگونگی جدا شدن ویروس از سلول های بنیادی و وارد شدن آن ها به اولین لایه از سلول های توموری مغزی و در نهایت همه سلول های توموری می شوند. برای استفاده از پروتئین های تصویربرداری برای مشاهده زنده مبارزه ویروس ها با سرطان، محققین سلول های بنیادی را درون ژل هایی کپسوله کردند که به سلول ها اجازه می داد مدت زمان بیشتری زنده بمانند و در نتیجه ویروس مدت زمان بیشتری همانندسازی می کردند و در نتیجه سلول های سرطانی بیشتری را می کشتند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه