تاریخ انتشار: شنبه 19 فروردین 1396
دارویی برای مهار کردن آسیب های مغزی

  دارویی برای مهار کردن آسیب های مغزی

پزشکان و محققین دانشگاه New South Wales با همکاری یک کمپانی داروسازی، درمان جدیدی را کشف کرده اند که آسیب مغزی ترومایی را محدود می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، این مطالعه در New South Wales ، روی یک سری اتفاقات متوالی فوکوس کرده است که بعد از آسیب اولیه رخ می دهد، جایی که آسیب سلول های مغزی ساعت ها و روزها بعد از آسیب اولیه ادامه پیدا می کند. همکاری محققین این مرکز با کمپانی دارویی Noxopharm منجر به طراحی یک داروی محافظ عصبی شده است که توانایی ورود کلسیم به سلول های عصبی سالم را بلوک می کند که مانع از کم و زیاد شدن آسیب می شود. این آبشار یا وقایع متوالی از مرگ سلولی که در مغز و طناب نخاعی بعد از سکته اتفاق می افتد و excitotoxicity نام دارد دلیل اصلی از دست رفتن عملکرد عصبی در بیماران سکته ای است.

این شرایط شامل آزاد شدن مواد شیمیایی از سلول های عصبی آسیب دیده است که منجر به جریان کلسیم به درون سلول های عصبی سالم مجاور و در نهایت کشتن سلول ها می شود. دارویی که این محققین شناسایی کرده اند می تواند در ایجاد یک محافظت موثر برای سلول های عصبی طی آسیب بافت مغزی ناشی از excitotoxicity مفید باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه