تاریخ انتشار: یکشنبه 20 فروردین 1396
تولید مثانه های سه بعدی

  تولید مثانه های سه بعدی

روشی که پزشکان مثانه را برای وجود تومور یا سنگ درون آن مورد ارزیابی قرار می دهند، مانند جست و جوی درون یک غار با چراغ قوه است. با استفاده از دوربین های متصل به یک ابزار طویل و منعطف به نام اندوسکوپ، آن ها به سختی جایگاه توده ها را درون دیواره پر عروق مثانه شناسایی می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین استنفورد توانسته اند نوعی تکنیک کامپیوتری جدید را طراحی کنند که سازه های سه بعدی از مثانه تولید می کند. در واقع پزشکان با تلفیق پزشکی و مهندسی، پزشکان می توانند نقشه هایی از اندام ها ایجاد کنند که شرایط را برای انجام عمل جراحی و تشخیص عود زودهنگام سرطان استفاده کنند.

سرطان مثانه در مقایسه با سایر سرطان ها بیشترین میزان عود مجدد را دار است و 50 تا 70 درصد تومورها بعد از برداشتن مجددا عود می کنند. اما محققین براین باورند که دیدن و داشتن یک مدل سه بعدی از مثانه بیماری می تواند به انجام جراحی بهتر و مونیتور کردن عود مجدد سرطان کمک کند. اندوسکوپی مثانه که سیستوسکوپی نیز نامیده می شود یکی از بخش های اصلی مدیریت سرطان است و هر چیزی که موجب بهبود این فرایند و این روش شود می تواند کمک کننده باشد.

اما یکی از مزیت های تکنیک جدیدی که در مورد آن صحبت شد این است که پزشکان نیاز به خرید سخت افزارهای جدید یا مدیفه کردن تکنیک هایشان ندارند. در واقع این الگوریتم بصری کامپیوتری شکل و وضوحی سه بعدی را از مثانه بیمار به صورت یک ویدئو ارائه می کند و موجب می شود که پزشکان تصمیمات درستی را در مورد بیمار بگیرند. اگرچه این تکنولوژی در حال حاضر تنها در مورد مثانه استفاده شده است و پزشکان توانسته اند به کمک آن هر گونه توده و برجستگی را در مثانه شناسایی کنند، اما محققین امیدوارند در آینده ای نزدیک از این تکنولوژی در مورد سایر اندام ها نیز استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه