تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 فروردین 1396
کشف یک پروتئین تنظیمی جدید که می تواند ابزاری جدید برای مهندسی سلول های بنیادی باشد

  کشف یک پروتئین تنظیمی جدید که می تواند ابزاری جدید برای مهندسی سلول های بنیادی باشد

زیست مهندسین در دانشگاه کالیفرنیا پروتئینی را کشف کرده اند که یک سوئیچ مربوط به سلول های بنیادی جنینی از مرحله naive تا primed آن ها را تنظیم می کند. این کشف می تواند اطلاعاتی را در مورد تکوین سلول های بنیادی در سطح مولکولی ارائه کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، محققین کشف کرده اند که پروتئینی به نام SMARCAD1 با نوعی از مدیفیکاسیون های هیستونی به نام سیترولینه شدن هیستون(H3R26Cit) برهمکنش می کند تا مانع از جابه جایی خودکار از حالت naive تا primed در مرحله پرتوانی شان شود. هم چنین آن ها دریافته اند که سلول های بنیادی با SMARCAD1 سرکوب شده به صورت پرتوان باقی می مانند. این یافته ها رویکرد مناسبی را برای حفظ سلول های بنیادی بین دو مرحله سلولی مربوط به مراحل تکوینی اولیه ارائه می دهد.

در این مطالعه دکتر ژانگ و همکارانش، از آرایه پروتئینی مرکب از صدها پپتید هیستونی که متحمل مدیفیکاسیون های بعد از رونویسی مجزایی شده بودند استفاده کردند و دریافتند که SMARCAD1 به طور خاص با مدیفیکاسیون های H3R26Cit واکنش نشان می دهند. هم چنین آن ها از تکنولوژی به نام ChIP-seq برای ارزیابی پراکنش وسیع اتصالات SMARCAD1 ژنومی و هم چنین انواع مختلف مدیفیکاسیون های هیستونی استفاده کردند و دریافتند که SMARCAD1 به طور ویژه ای به هیستون های مدیفه شده H3R26Cit در تمام ژنوم متصل می شوند. سرکوب بیان SMARCAD1 در مطالعات و سرکوب شکلی شایع از H3R26Cit به نام H3Cit منجر به تغییرات سللوی مطابق با تغییر از مرحله naive به مرحله primed سلول های بنیادی می شود و شواهد بیشتری را از نقش SMARCAD1 در تنظیم تکوین سلول های بنیادی ارائه می کند. در ادامه محققین به بررسی نقش SMARCAD1 در تنظیم رفتار سلول های سرطانی خواهند پرداخت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه