تاریخ انتشار: یکشنبه 03 اردیبهشت 1396
کشف نوع جدیدی از سلول های خونی

  کشف نوع جدیدی از سلول های خونی

محققین کلاس جدیدی از سلول ها را در سیستم ایمنی انسان شناسایی کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سلول های شناسایی شده بوسیله این محققین کلاس جدیدی از سلول های سفید خونی به نام سلول های دندریتی و منوسیت ها است. در واقع این محققین دو زیرنوع از سلول های دندریتی و دو زیرنوع از منوسیت ها را شناسایی کرده اند. هم چنین آن ها پیش سازهای سلول دندریتی جدیدی را کشف کرده اند.

در این مطالعه محققین از تکنیکی به نام ژنومیک تک سلولی برای آنالیز الگوهای بیان ژنی در سلول های خونی منفرد انسانی استفاده کردند. پیش از این، انواع مختلف سلول های ایمنی بررسی شده و بوسیله مجموعه ای مارکرهای پروتئینی که روی سطح شان بیان می کنند دسته بندی شده بودند. اما این تکنیک جدید قوی تر بوده و می تواند انواع نادر و پیش از این ناشناخته سلول ها که یافتن آن ها مشکل بود را آشکار سازد.

سلول های دندریتی دارای آنتی ژن هایی روی سطح شان هستند. این مولکول ها بوسیله سلول های T شناسایی شده و منجر به ایجاد یک پاسخ ایمنی می شود. منوسیت ها بزرگ ترین نوع سلول های سفید خونی هستند و می توانند به ماکروفاژها تبدیل شوند که اضافات سلولی ما را هضم کنند.

در واقع در این مطالعه، محققین از یک تکنولوژی پیشرفته برای یافتن انواع بیشتری از سلول ها استفاده کرده اند، سلول هایی که پیش از این از وجود آن ها بی خبر بودیم. گام بعدی این مطالعه، یافتن عملکرد این سلول ها در بدن ما در زمان سلامتی و بیماری خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه