تاریخ انتشار: یکشنبه 17 اردیبهشت 1396
مطالعات اسپرمی نشان می دهد که بیضه، سلول ها را ترمیم می کند

  مطالعات اسپرمی نشان می دهد که بیضه، سلول ها را ترمیم می کند

محققین گروه بسیار کوچکی از سلول ها را شناسایی کرده اند که برای ترمیم آسیب درون بیضه ها ضروری هستند. بلوک کردن این سلول ها، ترمیم بافت دخیل در تولید اسپرم های سالم را مختلف می کند. این مطالعه می تواند اطلاعاتی را در مورد مکانیسم های ترمیم سلولی ارائه کند و به محققین کمک کند راهی را برای حفظ باروری پیدا کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بیضه مردان شدیدا به آسیب ناشی از فاکتورهای خارجی مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی که برای مبارزه با سرطان استفاده می شوند، حساس است و این می تواند منجر به ناباروری شود. این آسیب می تواند بوسیله  مکانیسم های درون سلولی ترمیم شوند، هر چند این فرایند به طور کامل شناخته نشده است. با استفاده از ابزارهای مولکولی، محققین دانشگاه ادینبورگ توانستند نوع جدیدی از سلول ها به نام سلول های بیان کننده Miwi2 را در گروهی از موش ها شناسایی کنند. مطالعات نشان داد که موش های فاقد سلول های بیان کننده Miwi2 قادر به ترمیم آسیب نیستند و این بر نقش حیاتی این سلول ها تاکید دارد.

در این مطالعه محققین نشان دادند که سلول های بیان کننده Miwi2 در پاسخ به آسیب، ویژگی های سورپرایز کننده ای مانند ویژگی های شبه سلول های بنیادی را بدست می آورند. به نظر می رسد شناسایی این جمعیت سلولی و مکانیسم های دخیل در ترمیم بیضه می تواند به روش های کمک باروری در آینده کمک کند و مرحمی برای بسیاری از پسران یا مردانی باشد که به دلایلی مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی دچار آسیب در سلول های تولید کننده اسپرم شان می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه