تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396
تزریق سلول های بنیادی سینوویوم به زانو ممکن است تخریب غضروف را به تاخیر بیاندازد

  تزریق سلول های بنیادی سینوویوم به زانو ممکن است تخریب غضروف را به تاخیر بیاندازد

استئوآرتریت یک بیماری مفصلی شایع است که به دلیل پیری و فرسایش و پارگی در مفصل ها و غضروف پوشاننده این مفصل اتفاق می افتد و منجر به اصطکاک استخوان ها روی یکدیگر و ایجاد درد و تورم در مفصل ها می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، در حال حاضر درمان موثری برای استئوآرتریت نیست و بسیاری از بیماران براین باورند که جراحی تنها گزینه موجود برای مدیریت علایم این بیماری است. با این حال، اخیرا محققین و ارتوپدیست ها به مطالعه اثر تزریقات دوره ای سلول های بنیادی سینوویوم زانو پرداخته اند. سینوویوم غشایی نازک است که درون مفاصل را می پوشاند. در این مطالعه دکتر اوزکی در دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیوی ژاپن، این سلول ها را به رت های مبتلا به استئوآرتریت تزریق کردند. آن چه آن ها مشاهده کردند این بود که، این تزریقات منجر به به تاخیر افتادن تخریب غضروف شد. از نظر تئوری، این تزریقات می تواند منجر به تسکین بیماران مبتلا به استئوآرتریت شده و اثرات ناتوان کننده بیماری را کاهش دهد.

سلول های بنیادی می توانند با توجه به ماهیت محیطی که در آن قرار می گیرند تغییر یافته و انواع مختلف فاکتورهای رشد را تولید کنند. این مطالعه نیز نشان می دهد که سلول های بنیادی مشتق از سینوویوم موجب رشد و تمایز غضروفی می شوند. به نظر می رسد که این سلول درمانی می تواند جایگزین مناسبی برای جراحی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه