تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 اسفند 1391
ایران در زمینه جراحی مغز به روش آندوسکوپی پیشرفته است
جراح آلمانی :

  ایران در زمینه جراحی مغز به روش آندوسکوپی پیشرفته است

جراح و متخصص مغز و اعصاب از کشور آلمان گفت: متخصصان ایرانی در زمینه آندوسکوپی مغز پیشرفته هستند ولی با این حال باید برای جراحان کم تجربه آموزش های بیشتری در این زمینه ارایه شود.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، پروفسور هنری شرودر به منظور تدریس در کارگاه آموزشی آندوسکوپی مغز که امروز- دوشنبه- در بیمارستان میلاد برگزار شد، به ایران سفر کرده است . 
 
وی همزمان با برپایی این کارگاه آموزشی در جمع خبرنگاران گفت: مزیت جراحی مغز با استفاده از روش آندوسکوپی نسبت به روش میکروسکوپی این است که در این روش با ایجاد یک حفره چند سانتی متری می توان به قسمت مورد نظر نفوذ و ضایعه را برطرف کرد این درحالی است که در روش میکروسکوپی تخریب بافتی با وسعت بیشتری صورت می گیرد و بافت های جانبی نیز مورد تهاجم قرار می گیرند. 
 
شرودر افزود: همچنین در روش جراحی آندوسکوپی مغز ، جراح می تواند با فرستادن دوربین های بسیار کوچک ضایعه را از نزدیک مشاهده کند. این دوربین ها از طریق حفره بینی وارد می شوند و جراح می تواند به عمیق ترین بخش های مغز دسترسی پیدا کند از این رو دیگر نیازی به شکافتن و ایجاد حفره جدید نیست. 
 
ˈمسعود شیروانیˈ جراح مغز و اعصاب نیز در این نشست اظهار داشت: روش آندوسکوپی مغز از روش های کمتر تهاجمی در پزشکی امروز است که از مزیت های آن می توان به درمان ضایعات با کمترین آسیب بافتی اشاره کرد. 
 
وی افزود: پیش از این آندوسکوپی در قسمت هایی مانند شکم، ستون فقرات و دیگر بخش های بدن در ایران معمول بود اما در زمینه مغز و اعصاب تکنیک ها به روز نبود و زیاد از این روش برای جراحی های مغز استفاده نمی شد. 
 
شیروانی گفت : هم اکنون از این روش در سطحی گسترده برای جراحی مغز در ایران استفاده می شود و با استفاده از آن دیگر نیازی به جراحی باز نیست . در این روش دوربین های کوچک با قطر دو میلی متر وارد مغز و نسبت به درمان اقدام می شود. 
 
وی یادآور شد : متخصصان بیمارستان هایی مانند میلاد و حضرت رسول (ص) هم اکنون در ایران از این روش برای جراحی مغز استفاده می کنند. همزمان با برپایی کارگاه آموزشی جراحی مغز به روش آندوسکوپی در بیمارستان میلاد جراحان جوان با تکنولوژی روز دنیا در این عرصه آشنا می شوند. 
 
شیروانی خاطرنشان کرد : در این کارگاه آموزشی 15 نفر از جراحان مغز و اعصاب از سراسر کشور حضور دارند .
 
به گفته وی هم اکنون اتاق ویژه آندوسکوپی مغزدر بیمارستان میلاد راه اندازی شده است و با توجه به این که تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی پیش می رود باید جراحان و متخصصان ایرانی فعال در این اتاق نیز همگام با پیشرفته های جهانی از اطلاعات کافی در زمینه آندوسکوپی مغز آگاه شوند . 
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه