تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396
دیدگاه های بدست آمده از مطالعات خونی می تواند موفقیت سلول درمانی ها را افزایش دهد

  دیدگاه های بدست آمده از مطالعات خونی می تواند موفقیت سلول درمانی ها را افزایش دهد

محققین به آنزیمی جدید اشاره داشته اند که برای تولید سلول های خونی تازه در بدن حیاتی است. این آنزیم برای بقای سلول های بنیادی تخصص یافته که به سلول های خونی جدید تبدیل می شوند، ضروی است. این یافته می تواند به بهبود نرخ موفقیت در سلول درمانی ها کمک کند و منجر به درمانی برخی سرطان ها و اختلالات مربوط به سیستم ایمنی شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه ادینبورگ، روی آنزیمی به نام فوماراز فوکوس کرده اند که در تولید انرژی درون سلولی نقش دارد. کودکانی که دچار موتاسیون هایی هستند که روی فوماراز اثر می گذارند، دچار نقص های خونی هستند و این موجب شده است که محققین بیشتر به شناسایی عملکرد این آنزیم علاقه مند شوند.

مطالعات موشی نشان داده است که حذف فوماراز از سلول های خونی منجر به نقص در تولید سلول های خونی جدید می شود. منشا این نقص را می تواند در سلول های بنیادی تخصص یافته ای جست و جو کرد که به سلول های خونی جدید تبدیل می شوند. بلوک کردن این آنزیم موجب می شود که مولکولی به نام فومارات درون سلول ها تجمع پیدا کند که سمیت سلولی زیادی دارد.

این مطالعه نشان می دهد که شرایطی که سلول های بنیادی خونی در آن قرار دارند می تواند نرخ موفقیت در سلول درمانی ها را افزایش دهد. محققین قصد دارند در آينده به شناسایی مسیرهای بیوشیمیایی بپردازند که بوسیله فومارات در سلول های بنیادی تحت تاثیر قرار گرفته اند و با دستکاری این مسیرها می توان نرخ موفقیت سلول درمانی را افزایش داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه