تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 خرداد 1396
مطالعه ای بالینی برای ارزیابی کارایی سلول های بنیادی در بیماران ناتوان شده در اثر سکته مزمن

  مطالعه ای بالینی برای ارزیابی کارایی سلول های بنیادی در بیماران ناتوان شده در اثر سکته مزمن

مطالعه ای بالینی برای ارزیابی بی خطر بودن و کارایی یک محصول سلول های بنیادی، آن را به طور مستقیم به مغز تزریق کرده است تا از آن برای نقص های حرکتی مزمن ناشی از سکته های ایسکمیک کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، این مطالعه بالینی اولین مطالعه تصادفی و مقایسه ای با گروه کنترل بوده است که برای تست ارزیابی استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بالغین در بیماران ناتوان شده در اثر سکته مزمن، در دانشگاه تگزاس صورت گرفته است.

در این مطالعه، بیمارانی که به دلیل سکته ایسکمیک دچار ناتوانی شده بودند تحت تیمار با یک محصول سلول بنیادی که بوسیله کمپانی SanBio تولید شده است قرار گرفتند. این محصول از طریق سوراخ های بسیار کوچکی که درون جمجمه و در نزدیکی محل آسیب ایجاد می شود، برای فرد بیمار استفاده می شود. این محصول از مغز استخوان اهدا کننده های سالم بدست آمده است. بیمارانی که در این مطالعه مورد سلول درمانی قرار گرفتند، 6 تا 60 ماه از آسیب دیدگی شان به دلیل سکته می گذشت. نتایج فاز یک و دو این مطالعه مربوط به این محصول سلول درمانی در نشست انجمن ملی تحقیقات سلول های بنیادی ارائه شد و نشان داد که بهبود بسیار قابل توجهی در عملکرد حرکتی بیماران ایجاد شده است و هیچ گونه عوارض جانبی نیز برای آن ها ایجاد نکرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه