تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 اسفند 1391
آسپیرین ممکن است خطر ابتلا به ملانوم را کاهش دهد

  آسپیرین ممکن است خطر ابتلا به ملانوم را کاهش دهد

یک مطالعه جدید نشان داده است زنانی که آسپرین مصرف می کنند خطر ابتلا به ملانوم درآنها کاهش می یابد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ،  این یافته نشان می دهد که اثرات ضد التهابی آسپرین ممکن است به محافظت در برابر این نوع از سرطان پوست کمک کند. این مطالعه درمجله CANCER منتشر شده است. 
درطرح بهداشت زنان، محققان ایالات متحده،  زنان 50 تا 79 سال را طی یک دوره 12 ساله مورد بررسی قرار داده و افرادی را که به سرطان مبتلا شده اند مشخص کردند. در آغاز این مطالعه ازاین زنان در خصوص داروهایی که مصرف می کنند وفعالیت هایی که انجام می دهند، سوال پرسیده شد. هنگامی که دکتر Jean Tang  و همکارانش از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در پالو آلتو، داده های موجود از 59،806 نفر زن شرکت کننده دراین مطالعه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، دریافتند زنانی که آسپرین مصرف کردند، احتمال کمتری درابتلا به سرطان ملانوم پوست در طول 12 سال پیگیری داشتند. به طور کلی، درزنان مصرف کننده آسپیرین خطر ابتلا به ملانوم 21 درصد پایین تر از زنان دیگر بود. هر افزایش تدریجی در استفاده از آسپرین در طول این مدت (کمتر از یک سال استفاده، یک تا چهار سال استفاده و پنج سال یا بیشتر) با 11 درصد خطر پایین ترابتلا به ملانوم همراه بود. بنابراین، زنانی که آسپرین را برای مدت پنج سال یا بیشتر استفاده می کردند 30 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به ملانوم نسبت به سایر زنان بودند. محققان تفاوت های رنگ پوست، شیوه های برنزه کردن، استفاده از کرم های ضد آفتاب، و عوامل دیگری که ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را تحت تاثیر قراردهد، کنترل کرده بودند .
دکتر Tang گفت: آسپرین کاهش دهنده التهاب است و این ویژگی ممکن است در کاهش خطر ابتلا به ملانوم دراستفاده از آسپیرین مؤثر باشد. سایر داروهای ضد درد مانند استامینوفن، اثر کاهشی در خطر ابتلا به ملانوم ندارد. او اشاره کرد که این یافته پیش زمینه ای برای طراحی یک آزمایش بالینی برای بررسی مستقیم اثر آسپرین در جلوگیری از ملانوم می تواند باشد.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه