تاریخ انتشار: یکشنبه 04 تیر 1396
دیدگاه های جدید در مورد این که چگونه زیکا موجب میکروسفالی می شود

  دیدگاه های جدید در مورد این که چگونه زیکا موجب میکروسفالی می شود

مطالعه ای جدید در Science‌منتشر شده سات که نشان می دهد که ویروس زیکا از یک پروتئین انسانی به نام موساشی1(MSI1) کمک می گیرد تا بتواند همانندسازی کند و سلول های بنیادی عصبی را بکشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تقریبا همه پروتئین موساشی 1 در جنین های در حال تکوین در سلول های بنیادی عصبی تولید می شود که در نهایت در تکوین مغز جنین نقش دارند و این می تواند توضیح دهد که چرا این سلول ها خیلی به زیکا آسیب پذیر هستند.

از سال 2016، هزاران کودک در آمریکا جنوبی مبتلا به میکروسفالی بدنیا آمدند که دلیل آن آلودگی مادر آن ها به ویروس زیکا طی بارداری بوده است. هم پوشانی شدید بین وجود ویروس زیکا در زنان باردار و افزایش نوزادانی که مبتلا به میکروسفالی بدنیا می آیند قویا پیشنهاد می کند که این ویروس سلول های بنیادی را در مغز در حال تکوین هدف قرار می دهد و اینک محققین دانشگاه کمبریج برای اولین بار ارتباط بین موساشی 1، میکروسفالی و ویروس زیکا را نشان داده اند.

این مطالعه برای اولین بار نشان داده است که برهمکنش زیکا با موساشی 1، این پروتئین را تبدیل به یک دشمن درون سلولی می کند. در واقع ویروس از این پروتئین برای تقویت و تکرار چرخه زندگی خود استفاده می کند. این محققین امیدوارند که این کشف در آینده ای نزدیک منجر به ایجاد راه های جدید برای تولید واکسن های بالقوه برای زیکا شود. این اولین  و مطالعه ای است که ارتباط واضح بین یک پروتئین خاص، زیکا و میکروسفالی را نشان می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه