تاریخ انتشار: یکشنبه 18 تیر 1396
ورزش می تواند به کاهش چربی استخوانی و افزایش تراکم استخوانی کمک کند

  ورزش می تواند به کاهش چربی استخوانی و افزایش تراکم استخوانی کمک کند

ورزش فقط باعث تخت شدن شکم شما نمی شود، بلکه می تواند ضخامت استخوان ها را افزایش دهد و بر کیفیت آن بیافزاید و تحقیقات جانوری نیز نشان می دهد که موجب زدودن چربی از استخوان ها نیز می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay، این مطالعه جدید نشان داده است که ورزش(به طور عمده دویدن) می تواند اندازه سلول های چربی درون مغز استخوان موش های لاغر و چاق را کاهش دهد، اما تنها موش های چاق هستند که با کاهش معنادار مقدار سلول های چربی شان در استخوان هایشان مواجه می شوند. ورزش موجب تقویت استخوان ها می شود و مطالعات موشی نیز نشان داده است که این امر در موش های چاق قابل مشاهده تر است.

دکتر استاینر و همکارانش در دانشگاه کارولینای شمالی می گویند، نوع سلول های بنیادی که موجب تولید استخوان و چربی در موش می شوند با آن هایی که موجب تولید استخوان و چربی در انسان می شوند، یکسان است. تا پیش از این محققین تصور می کردند که نوع چربی موجود در مغز استخوان با سایر انواع چربی در بدن متفاوت است و طی چربی بدن از آن به عنوان منبعی از انرژی استفاده نمی کند اما این مطالعه جدید نشان می دهد که این فرضیه کاملا هم صحیح نیست.

همان طور که گفته شد تمرینات ورزشی(دویدن) روی موش های چاق و لاغر نشان داد که اندازه سلول های چربی در هر دو گروه کاهش می یابد اما تنها در موش های چاق است که تعداد این سلول ها کاهش می یابد. همان طور که گفته شد در موش های چاق، تا 20 درصد بر میزان تراکم استخوانی افزوده می شود. هر چند این مطالعات در نمونه های جانوری صورت گرفته است اما به نظر می رسد نتایج آن می تواند به حفظ و بهبود سلامت استخوانی بیماران دیابتی، آرتریتی و ... کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه