تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 آذر 1390
پیش بینی  سرطان تخمدان با ارزیابی تغییرات ژنتیکی

  پیش بینی سرطان تخمدان با ارزیابی تغییرات ژنتیکی

محققان مرکز سرطان دانشگاه  Yale نشان دادند که تغییرات کوچک ژنتیکی میزان شانس بقا و پاسخ به درمان را در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان پیش بینی می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، نتایج این یافته ها که در مجله انکوژن به چاپ رسیده است، بینش های جدیدی را در مورد  نوع جدیدی از مارکر سرطانی ارائه کرده و نشان می دهد با یک آزمایش ژنتیکی ممکن است بتوان به درمان زنان مبتلا به سرطان تخمدان کمک کرد.
 Joanne Weidhaas نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این روشی برای شناسایی زنان در معرض خطر مقاومت به شیمی درمانی پلاتین ( درمان استاندارد سرطان تخمدان) است.
زنان دارای این مارکر- نوعی از انکوژن شناخته شده KRAS - سه برابر نسبت به شیمی درمانی استاندارد پلاتین اززنان بدون آن مقاوم ترهستند. همچنین زنان یائسه دارای این مارکر نیز به میزان قابل توجهی در معرض مرگ ناشی از سرطان تخمدان قرار دارند. در حدود 12-15 درصد از سفید پوستان و 6 درصد از آمریکایی های آفریقایی تبار با این نوع ژن که به تنظیم تخریب سلول های صدمه دیده کمک می کند متولد می شوند. این مارکر در 25 ٪ بیماران تازه تشخیص داده شده سرطان تخمدان یافت می شود.
 Weidhaas گفت : اگر چه جایگزین بهتری برای این شیمی درمانی درزنان مبتلا به سرطان تخمدان و این مارکرهنوز شناسایی نشده اما، چندین داروبرای هدف قرار دادن ژن KRAS و مسیرهای مرتبط با آن در حال توسعه است که امیدهای زیادی را بوجود آورده است.او یک تست تشخیصی براساس KRAS ابداع کرده است.
این مارکرزیستی، بخشی از DNA است که پروتئین ها را کد نمی کند. در عوض در کنترل بیان ژن توسط   mRNAاختلال ایجاد می کند.
محققان دانشگاه Yale همچنین نشان دادند این نوع ریز RNA از ژن KRAS ، با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان و سرطان ریه همراه است.
در تست های آزمایشگاهی ، محققان با متوقف کردن این انکوژن کاهش قابل توجهی دررشد سلول های سرطان تخمدان مشاهده کردند. این نشان می دهد که هدف قرار دادن جایگاه این تغییرژنی روزی ممکن است به درمان سرطان در این بیماران کمک کند .
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه