تاریخ انتشار: جمعه 23 تیر 1396
یافتن راهی برای استفاده بهتر از داروها برای هدف قرار دادن سرطان

  یافتن راهی برای استفاده بهتر از داروها برای هدف قرار دادن سرطان

تیمی از محققین مک مستر ویژگی منحصربفردی از سلول های بنیادی سرطانی را شناسایی کرده اند که می تواند برای کشتن این سلول های کشنده که دلیل اصلی عود مجدد سرطان هستند استفاده شود. درک این ویژگی می تواند برای انتقال هدف مند تر داروهای سرطانی به بیماران کمک کننده باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در این مطالعه که در مجله Cell Chemical Biology به چاپ رسیده است، آن ها نشان داده اند که مجموعه ای از داروهای موجود در کشتن سلول های بنیادی سرطانی موثر هستند و توضیح داده اند که چگونه این امر موجب شده است که آن ها به جزئیاتی مهم در مورد نحوه عملکرد این سلول ها پی ببرند.

در این مطالعه دکتر Bhatia و همکارانش مجموعه ای از داروهای مورد استفاده در بالین را برای رسیدن به راه حلی برای کشتن سلول های بنیادی سرطانی تست کردند. آن ها دریافتند که پروتئینی خاص به نام Sam68، نقش مهمی را در سلول های بنیادی سرطانی بازی می کند و به داروهای موجود اجازه می دهند که روی سلول های سرطانی اثر بگذارند و موجب مرگ آن ها شوند.

دکتر  Bhatia امیدوار است که این مطالعه و اطلاعات بدست آمده از آن بتواند در انتقال هدفمند داروها به بیماران سرطانی کمک کننده باشد. در حال حاضر ایجاد یک داروهای جدید و موثر حداقل به 15 سال زمان نیاز دارد و هزینه اولیه برای تجاری سازی آن صدها میلیون دلار است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه