تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 شهریور 1396
تصویب اولین سلول درمانی بالینی برای آسیب های شانه ای بوسیله FDA

  تصویب اولین سلول درمانی بالینی برای آسیب های شانه ای بوسیله FDA

اولین مطالعات بالینی برای استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی مورد تایید FDA برای آسیب های شانه ای تصویب شده است. این مطالعات در فارگو، داکوتای شمالی، سیوکس فالس و ... انجام گرفته بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در این مطالعه بالینی، سلول های بنیادی بافت چربی خود فرد برای تعیین این که آیا می توانند ضخامت نسبی پارگی عضلات گرداننده شانه(rotator cuff) راترمیم کنند یا خیر مورد استفاده قرار می گیرند. داده های اولیه مربوط به دستاوردهای این مطالعه در نوامبر برای تصمیم گیری در اختیار FDA قرا گرفت و 30 روز طول کشید تا FDA مجوز لازم برای فاز دو این مطالعه را صادر کرد.

سلول های بنیادی مشتق از چربی از چربی شکمی فرد گرفته می شوند و ممن است به بهبود و بازسازی بافت فرد سرعت ببخشند. این شکل از درمان پیش از این به عنوان درمانی استاندارد در برخی کشورها استفاده شده بود. کارشناسان دانشگاه سانفورد براین باورند که استفاده از سلول های بنیادی خود فرد می تواند بافتی که سلول هایش از دست رفته یا بیمار شده اند را جایگزین کند و عملکرد بافتی را احیا کند. سلول های بنیادی بافت چربی راحت تر بدست می آیند و نرخ تکثیر بهتری نیز در مقایسه با سایر منابع سلولی دارا هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه