تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 شهریور 1396
یافتن راهی جدید برای درمان ایدز

  یافتن راهی جدید برای درمان ایدز

درمان های پزشکی که پروتئین های انسانی را به جای ویروس های موتاسیون یافته هدف قرار می دهند، ممکن است روزی به افرادی که HIV مثبت هستند و به کوکتیل های دارویی موجود مقاوم هستند، کمک کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر چوهه هوانگ بیش از 13 سال را به تحقیق در مورد این مطلب پرداخته است که چگونه سیستم ایمنی انسان عفونت های ویروسی را کنترل می کند. وی و همکارانش اخیرا به واریته پروتئینی اشاره داشته اند که می تواند برای مهار نقص ایمنی ویروسی انسانی افراد HIV مثبت، هدف قرار داده شود. در حال حاضر بیشتر درمان های پیشنهادی به هدف قرار دادن ویروس پرداخته اند و به همین دلیل روش پیشنهادی این مطالعه با روش های پیشین که در نهایت منجر به مقاومت درمانی می شوند، متفاوت خواهد بود.

حدود 37 میلیون نفر در سراسر دنیا به ایدز مبتلا هستند و حدود 20 میلیون نفر از آن ها درمان های ضد ویروسی را دریافت کرده اند. هر چند اکثر آن ها به درمان پاسخ می دهد اما شمار رو به افزایشی از آن ها نیز متحمل مقاومت داروی می شوند.

پیش از این هوآنگ و همکارانش خانواده ای پروتئینی را شناسایی کرده بودند که ویروس های بسیار مسری مانند سارس، آنفلوآنزا، ویروس دانگه و ... را محدود می کنند. در این مطالعه جدید هوآنگ روی HIV-1 فوکوس کرد که شایع ترین ورژن این ویروس در جهان است. ویروس ایدز می تواند به ویروس های R5 و X4 طبقه بندی می شود که ویروس های R5 با عفونت اولیه همراه هستند و ویروس های X4 در مراحل آخر بیماری ایدز در ناقلین ایدز بروز می کند. تشخیص X4 یک مارکر برای عفونت ایدزی بیماران در مراحل کشنده است.

هوآنگ پروتئینی به نام دلتا 20(Delta 20) را شناسایی کرد که یک پروتئین سیستم ایمنی است که انواع سوش های آسیب رسان ویروس ایدز(X4) را سرکوب می کند و مانع از ورود آن ها به درون سلول می شود. این یافته به ایجاد یک واکسن کمک نمی کند زیرا فوکوس به جای ویروس روی ایمنی ذاتی است اما محققین امیدوارند روزی موفق به ایجاد دارویی شوند که مانند کوکتیل HIV بتواند بدون هیچ گونه محدودیتی استفاده شود و مانع از فرار ویروس از دست سیستم ایمنی بدن شود.

در سایر نقاط دنیا نیز محققین بدنبال روش هایی دیگر مانند استفاده از سلول های بنیادی مهندسی شده برای مبارزه با ایدز هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه