تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 شهریور 1396
چسب مغزی آسیب های مغزی ترومایی را ترمیم می کند

  چسب مغزی آسیب های مغزی ترومایی را ترمیم می کند

محققین در مرکز طب بازساختی دانشگاه جورجیا چسب مغزی را تولید کرده اند می تواند در آینده ای نزدیک به عنوان درمانی برای آسیب های مغزی ترومایی(TBIs) عمل کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، چسب مغزی در واقع یک ماتریکس هیدروژلی با قوام شبه ژلاتینی است که به عنوان داربستی برای سلول های بنیادی پیوند شده عمل می کند و قادر به ترمیم بافت های آسیب دیده است. با توانایی منحصربفرد این چسب برای در آمدن به شکل بخش آسیب دیده مغز بعد از آسیب های ترومایی، این چسب مغزی قادر خواهد بود محیط ترمیم کننده طبیعی را برای سلول های بنیادی و متمرکز شدن و بازسازی کردن آن ها فراهم آورد. طبق گفته لوهیتاش کارومبایه سرپرست تیم تحقیقاتی سازنده چسب مغزی، تفاوت این چسب با سایر هیدروژل های سنتتیک، تفاوت قابل توجهی است که این چسب در به دام انداختن سلول های بنیادی عصبی، بهبود بخشیدن ادغام شدن آن ها و کاهش رد پیوند شدن آن ها نشان می دهد.

طی جراحی های مغزی ناشی از تروما یا تومور معمولا بخشی از مغز برداشته می شود و حفره یا نقصی را بر جای می گذارد و محققین براین باورند که چسب مغزی می تواند این حفره یا نقص را پر کند و بستر مناسبی را برای رشد سلول های بنیادی عصبی در این ناحیه ایجاد کند.

این چسب مغزی که برای تولید آن بودجه ای یک و نیم میلیون دلاری در نظر گرفته شده است فرمولاسیونی مایع دارد و تابش مختصری نور UV با طول موج بلند می تواند موجب شکل گرفتن آن به شکل دلخواه شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه