تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 مهر 1396
راهی برای تبدیل چربی بد بدن به چربی خوب!

  راهی برای تبدیل چربی بد بدن به چربی خوب!

در بدن ما هم چربی خوب و هم چربی بد وجود دارد. چربی خوب به سوزاندن کالری کمک می کند و این در حالی است که چربی بد، کالری ها را ذخیره می کنند و در چاقی و اضافه وزن نقش دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، مطالعه ای جدید در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن راهی را برای تولید چربی سفید یا بد به چربی قهوه ای یا خوب(حداقل در موش) پیدا کرده اند.

چربی سفید کالری ها را ذخیره می کند و بیشتر در دور کمر و شکم شکل می گیرد، این در حالی است که چربی قهوه ای در مجاور گردن و شانه های ما شکل می گیرد و از طریق تولید گرما کالری ها را می سوزاند.

در سال 2015 بود که چربی بژ، به عنوان یک حد واسط بین چربی قهوه ای و سفید کشف شد و پژوهش ها نشان داد که نقشی مانند چربی قهوه ای دارد و می تواند از چاقی مراقبت کند. در ادامه دکتر لدهی و همکارانش در واشنگتن مجموعه آزمایش هایی را روی موش انجام دادند و سوش های ژنتیکی از موش ها را تولید کردند که یک پروتئین کلیدی موجود در سلول های چربی سفیدشان را نداشتند. عدم این پروتئین باعث وجود چربی بژ بیشتر شد و مشاهده شد که این موش ها غذای کمتری می خورند و کالری بیشتری نیز می سوزانند.

موش ها به طور طبیعی سطح پایینی از پروتئینی به نام PexRAP در چربی قهوه ای شان دارند. زمانی که این موش ها  در محیطی سرد قرار می گیرند، سطح این پروتئین در چربی سفیدشان کاهش می یابد و موجب می شود که این چربی رفتاری شبیه چربی قهوه ای داشته باشد. سرما چربی های قهوه ای و بژ را برای سوزاندن انرژی ذخیره شده و تولید گرما القا می کند. زمانی که لدهی و همکارانش پروتئین PexRAP را بلوک کردند، چربی سفید موش ها به چربی بژ تبدیل شد.

بیش از دو سوم بالغین در آمریکا چاق و یا دارای اضافه وزن هستند. حدود 30 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند. این یافته ها نشان می دهد که برخی از درمان ها می توانند چربی بد را به چربی خوب تبدیل کنند و شمار این چربی ها را کاهش دهند. به عقیده لدهی، بلوک کردن PexRAP می توند به انسان های چاق برای کاهش دادن وزن شان کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه