تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 مهر 1396
موفقیت در تولید سلول های استخوانی رشد یافته در آزمایشگاه می تواند برای کاربرد در ارتوپدی سودمند باشد

  موفقیت در تولید سلول های استخوانی رشد یافته در آزمایشگاه می تواند برای کاربرد در ارتوپدی سودمند باشد

محققین از تکنولوژی هایی که در اصل برای تشخیص امواج گرانشی استفاده می شوند برای تولید گرافت های استخوانی مهندسی بافت شده و پزشکی ارتوپدی استفاده کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر استارچکلاید و همکارانش در دانشگاه گلاسکو توانسته اند برای اولین بار از تکنیکی موسوم به nanokicking برای رشد نمونه های سه بعدی از استخوان معدنی شده در آزمایشگاه استفاده کنند. استخوان، دومین بافت پیوندی (بعد از خون) محسوب می شود و از آن برای جراحی های ترمیمی فک و صورت و هم چنین ارتوپدی استفاده شد.

این تکنولوژی جدید مبتنی بر سیستم های تداخل سنج لیزری پیشرفته برای شناسایی امواج گرانشی اشیاء آستروفیزیکی ساخته شده است و در این مطالعه محققین از آن برای تبدیل سلول های مزانشیمی گرفته شده از اهدا کننده های انسانی به سلول های استخوان در شرایط سه بعدی استفاده کرده اند. این گرافت های استخوانی سه بعدی زنده، زمانی که در آینده به بیماران پیوند شوند قادر خواهند بود بخش های آسیب دیده استخوانی را ترمیم کرده یا جایگزین کنند.

در این مطالعه محققین، زمانی که سلول های بنیادی مزانشیمی درون ژل های کلاژنی سوسپانس بودند، آن ها را در معرض ویبراسیون با مقیاس نانو قرار دادند. این فرایند به اصطلاح nanokicking، این سلول های بنیادی موجود در ژل را به سلول های استخوانی تبدیل می کنند که این پتانسیل را دارند که برای بهبود شکستگی های استخوانی و پر کردن فواصل استخوانی استفاده شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه