تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 مهر 1396
یک تست سریع برای تشخیص عفونت های چشمی

  یک تست سریع برای تشخیص عفونت های چشمی

پزشکان و مهندسین در ساوتهمپتون میکروچیپی را طراحی کرده اند که می تواند ظرف چند دقیقه عفونت های چشمی تهدید کننده بینایی را شناسایی کند و مانع از آسیب های ناشی از استفاده از آنتی بیوتیک ها شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، روش های تستی معمولی برای عفونت های قرنیه یا کراتیت میکروبی شامل استفاده از میکروسکوپ، کشت در آزمایشگاه و تست های حساسیت آنتی بیوتیکی است که می تواند برای رسیدن به جواب 48 ساعت تا دو هفته طول بکشد.

مهندسین الکترونیک و میکروبیولوژیست ها در دانشگاه ساوتهمپتون از یک میکروچیب برای آنالیز باکتری های استخراج شده از نمونه های بافتی آلوده در آزمایشگاه استفاده کرده اند.  آن ها دریافته اند که اندازه گیری ویژگی های الکتریکی تک باکتری زمانی که آن ها به صورت تک به تک از بین الکترودهای کوچک و با سرعت زیاد عبور می کنند می تواند وجود عفونت های مختلف ناشی از باکتری ها از اشرشیا کلی گرفته تا سودوموناس را تشخیص دهد. هر چند استفاده از این میکروچیپ در حال گذراندن تست های آزمایشگاهی است اما طولی نخواهد کشید که به عنوان یک تست تشخیصی سریع برای عفونت های چشمی در بالین مورد استفاده قرار گیرد.

عفونت های قرنیه زمانی رخ می دهد که قرنیه بوسیله یک شیء خارجی آسیب می بیند و به مکانی برای رشد باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها تبدیل می شود که اغلب از طریق لنزهای تماسی منتقل می شوند. سالانه حدود 6000 مورد عفونت قرنیه در بریتانیا گزارش می شود که یک سوم آن ها ناشی از لنزهای چشمی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه