تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آبان 1396
تایید  Calquence بوسیله FDA به عنوان دارویی برای لنفوما

  تایید Calquence بوسیله FDA به عنوان دارویی برای لنفوما

قانون گذاران آمریکایی، درمانی جدید را برای بیمارانی که از شکلی نادر از لنفومای غیر هاجکین رنج می برند مورد تایید قرار داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medicalxpress، سازمان غذا و داروی آمریکا روز سه شنبه(21 اکتبر 2017)، داروی Calquence ساخته شده بوسیله AstraZeneca، را برای بیمارانی که از لنفومای سلول جبه ای رنج می برند و شیمی درمانی و سایر درمان ها در مورد آن ها موفقیت آمیز نبوده است، مورد تایید قرار داده است. در حال حاضر یک کمپانی دارویی در حال انجام تست های بیشتر برای خطرات و مزایایی این دارو است تا خواسته های FDA برای دادن تاییدیه نهایی برای این دارو را انجام دهد.

لنفومای سلول جبه ای، نوعی سرطان خون است که بیشتر افراد میان سال و پیر را تحت تاثیر قرار می دهد و متاسفانه زمانی تشخیص داده می شود که به گره های لنفی، مغز استخوان و سایر اندام ها متاستاز داده است. سالانه حدود 4200 آمریکایی مبتلا به این سرطان تشخیص داده می شوند و میانگین بقا بین این بیماران پنج تا هفت سال است. در حال حاضر درمان موجود برای این بیماری، استفاده از شیمی درمانی ها استاندارد و البته هدفمند به همراه سلول درمانی است.

داروی Calquence که آن را acalabrutinib نیز می نامند از طریق بلوک کردن آنزیم های مورد نیاز برای تکثیر و متاستاز سلول های سرطانی عمل می کند. بیماران باید روزانه دو کپسول از این دارو را مصرف کنند و متاسفانه هزینه یک ماه استفاده از این دارو 14260 دلار است و تحت پوشش بیمه نیز قرار ندارد.

مبنای تایید این دارو بوسیله FDA، ازمایش های انجام شده روی 120 بیمار بوده است که بعد از مصرف Calquence، 40 درصد آن ها بهبود یافته و در 41 درصد نیز اندازه تومورها بسیار کوچک شده است. البته این دارو با عوارض جانبی مانند خونریزی، عفونت، ضربان قلب نامنظم و ... نیز همراه است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه