Multiple Sclerosis، لایه بیرونی مغز ، کورتکس
تاریخ انتشار: جمعه 18 آذر 1390
MS اغلب از لایه های بیرونی مغز شروع می شود

  MS اغلب از لایه های بیرونی مغز شروع می شود

به گفته محققان اندازه گیری آسیب های قشری به دلیل اینکه بیماری به مرور زمان در قشر تجمع می یابد مهم هستند و التهاب در قشرنشانه پیشرفت بیماری است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از  medicalxpress ، بر اساس پژوهش محققان کلینیک Mayo و کلینیک Cleveland، اسکلروز متعدد (MS) ممکن است از بیرونی ترین لایه های مغز به قسمت های عمیق آن پیشرفت کند و همیشه روند داخل به خارج، آن طور که قبلا تصور می شد ندارد.

طبق تصور گذشته، این بیماری در ماده سفید مغز که بخش عمده ای از داخل مغزرا تشکیل می دهد آغاز می شود و به لایه سطحی یعنی کورتکس مغز گسترش می یابد. یافته های این مطالعه فرآیند مخالف خارج به داخل را تایید می کند.

این یافته های جدید راهنمای محققان دردرک بیشتر و درمان این بیماری خواهد بود.

این مطالعه در مجله پزشکی New England Journal of Medicine منتشر شده است.
پژوهشگران علت MS را دقیقا نمی دانند. پیش از این تصور می شود این یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن حمله کرده و میلین آکسون های خود را از بین می برد. این آسیب انتقال اطلاعات میان مغز و بدن را آهسته تر و یا بلوک کرده ، منجر به علائم MS می شود که می تواند کوری ، بی حسی ، فلج ، مشکلات حافظه و تفکر باشد.
دکتر Claudia F. Lucchinetti، متخصص مغز و اعصاب کلینیک مایو می گوید : مطالعه ما نشان می دهد که در ابتدای MS کورتکس(لایه رویی یا قشر) درگیرمی شود و حتی ممکن است هدف اولیه بیماری باشد.او می گوید : التهاب در قشر باید در هنگام بررسی علل و پیشرفت MS در نظر گرفته شود.

مولفان این مطالعه می گویند گزینه های درمانی کنونی حتی ممکن است در ارتباط با قشر نباشند بنابراین  درک این که چگونه قشر درگیر شده است ، برای ایجاد درمان های جدید برای MS حیاتی است. اندازه گیری آسیب های قشری به دلیل اینکه بیماری به مرور زمان در قشر تجمع می یابد مهم هستند و التهاب در قشرنشانه پیشرفت بیماری است.
این تحقیق به دلیل اینکه بافت مغز بیماران را در مراحل اولیه MS مورد مطالعه قرار داده، متمایزاز دیگر مطالعات است . مطالعات مشترکی شبیه به این درک ما را از سلسله وقایع آسیب به سیستم عصبی عمیق کرده، فرصت های جدیدی برای متوقف کردن پیشرفت بیماری MS و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به MS ارائه می دهد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه