تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 اردیبهشت 1392
افزایش میزان موفقیت ایمپلنت های دندان

  افزایش میزان موفقیت ایمپلنت های دندان

دانشمندان دانشگاه Jaume I در Castellón موفق به تولید پوشش های ایمپلنت با مواد جدید زیست تخریب پذیر برای افراد دارای مشکلات کمبود تراکم استخوان شدند.این روش باعث افزایش ضریب موفقیت ایمپلنت از طریق افزایش سازگاری با استخوان و کاهش زمان پذیرش ایمپلنت توسط استخون (osseointegration) می شود.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ؛ در برخی از موارد افراد مسن  و با مبتلا به پوکی استخوان ، افراد سیگاری ، مبتلایان به دیابت و افرادی که دارای بیماری سرطان  هستند به علت این که استخوان های آنها به درستی قادر به در بر گرفتن پروتزهای دندانی که جایگزین ریشه دندان می شوند نیست شایستگی دریافت ایمپلنت را ندارند. دانشمندان  دانشگاه Jaume I در Castellón موفق به تولید پوشش های ایمپلنت برای افراد دارای مشکلات کمبود تراکم استخوان شدند که باعث افزایش ضریب موفقیت ایمپلنت از طریق افزایش سازگاری با استخوان و کاهش زمان پذیرش ایمپلنت توسط استخون (osseointegration) می شود.
 
تاکنون برای جایگزینی تیتانیوم به جای ریشه دندان در استخوان فک حداقل 2 ماه وقت نیاز بود اما در این نمونه جدید این مدت کاهش یافته و بیمار انتظار کمتری را تجربه خواهد کرد و هر چه زودتر به زندگی عادی بر خواهد گشت. این پوشش زیست تخریب پذیر که در اطراف ایمپلنت قرار گرفته است، پس از تماس با استخوان حل شده و در طی این فرایند تخریبی قادر به آزاد کردن ترکیبات سیلیکونی و دیگر مولکول های فعال زیستی است که موجب تشکیل استخوان می شوند. این یک روش کاملا نوآورانه و جدید است که تا به امروز برای تسهیل ادغام استخوان با ایمپلنت ها مورد استفاده قرار گرفته است .
 
به گفته این دانشمندان این محصول طی 2 تا 3 سال آینده در بازار های جهانی عرضه خواهد شد.هدف از این پروژه بهبود وضعیت موفقیت ایمپلنت های دندانی ، به خصوص در افراد مبتلا به کم تراکمی استخوان فک می باشد.در این راستا، عدم جایگزینی دندان از دست رفته منجر به یک سری از مشکلات بیومکانیکی مانند تغییر خط نیش ، اختلال در دندان ها و فضاهای خالی بین آنها می شود که در نهایت می تواند موجب بیماری های پریودنتال ، التهاب لثه و پریودنتیت شده و باعث از بین رفتن دندان ها شود.
 
پایان مطلب /

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه