تاریخ انتشار: شنبه 23 دی 1396
شناسایی مدل ژنتیکی برای پیش بینی عواقب میلوفیبروز

  شناسایی مدل ژنتیکی برای پیش بینی عواقب میلوفیبروز

گروهی از محققین در کلینیک مایو، مدل ژنتیکی را برای پیش بینی عواقب بیمارانی که مبتلا به میلوفیبروز اولیه هستند و 70 سال یا کمتر از آن سن دارند و کاندیدای پیوند سلول های بنیادی هستند، ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، میلوفیبروز نوعی لوکمیای مزمن نادر است که تولید طبیعی سلول های خونی را مختل می کند. تا پیش از این مطالعه، جامع ترین مدل پیش بینی کننده برای نتایج میلوفیبروز استفاده از  متغیرهای بالینی مانند سن، سطح هموگلوبین، علایم، تعداد سلول های خونی سفید و درصد سلول های نابالغ در خون محیطی است.

دکتر تفری و همکارانش در کلینیک مایو تست های ژنتیکی جدیدی را در مدلی برای موتاسیون های ژنی شامل JAK2، CALR و MPL استفاده کرده اند که به نظر می رسد عاملی برای ایجاد میلوفیبروز هستند. این مدل جدید حضور یا عدم حضور موتاسیون های پرخطری مانند ASXL1و SRSF2 را نیز تست می کند. این مدل بسیار منحصر بفرد بوده و می تواند برای بیماران مبتلا به میلوفیبروز 70 سال به پایین که کاندیدای استفاده از پیوند سلول های بنیادی هستند استفاده شود.

محققین 805 بیمار مبتلا به میلوفیبروز اولیه که 70 ساله یا جوان تر بودند مورد مطالعه قرار دادند. این بیماران از مراکز متعددی در ایتالیا به کلینیک مایو در مینه سوتا اومده بودند. استفاده از تست های ژنتیکی نتایج بسیار جالب توجهی را نشان داد که حاکی از شانس بیماران در پاسخ دهی به سلول درمانی بود. به نظر می رسد که استفاده از تست های ژنتیکی به طور فزاینده ای تبدیل به بیومارکرهای تشخیصی در بیماران مبتلا به میلوفیبروز اولیه شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه