تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 بهمن 1396
پیوند سلول های بنیادی برای اسکلرودرمای شدید، بقا و کیفیت زندگی بیماران را بهبود می بخشد

  پیوند سلول های بنیادی برای اسکلرودرمای شدید، بقا و کیفیت زندگی بیماران را بهبود می بخشد

یافته های مطالعه ای بالینی نشان می دهد که یک رژیم درمانی که شامل پیوند سلول های بنیادی خون ساز خود فرد است می تواند بقا و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به اسکلرودرمای شدید را بهبود ببخشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این رژیم شامل شیمی درمانی و پرتو درمانی کل بدن برای تخریب مغز استخوان و سپس پیوند سلول های بنیادی خون ساز خود فرد برای بازسازی مغز استخوان و سیستم ایمنی است. این مطالعه که هزینه های آن بوسیله انستیتو ملی سلامت تامین شده است نشان می دهد که استفاده از پیوند سلول های بنیادی خون ساز به درمان داروی سرکوب کننده ایمنی سیکلوفسفامید ارجحیت دارد.

اسکلرودرما یک بیماری اتوایمن است که با سفت شدن پوست و بافت های پیوندی مشخص می شود. این بیماری گاهی به صورت اسکلروزیس انتشاری سیستمیک در آمده و اندام های داخلی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. گزینه های درمانی محدودی برای این بیماران در دسترس است. افراد مبتلا معمولا از داروهای ضد روماتوئید یا داروهای سرکوب کننده ایمنی مانند سیکلوفسفامید برای کاهش علایم بهره می برند اما این درمان نیز در طولانی مدت جوابگو نیست.

اما مطالعه ای جدید روی 75 بیمار مبتلا به اسکلروزیس انتشاری شدید نشان داده است که پیوند سلول های بنیادی خون ساز خود فرد در مقایسه با سیکلوفسفامید منجر به بهبود طولانی و مفیدتر بیماران می شود. استفاده از این سلول های بنیادی خون ساز، بقای بیماران را بدون این که افزایشی در آسیب اندام های درونی اتفاق افتاده باشد، بهبود می بخشد و بر کیفیت زندگی بیماران می افزاید. محققین دانشگاه کارولینای شمالی به عنوان مجریان این پروژه تحقیقاتی-بالینی، استفاده از سلول های بنیادی برای اسکلرودرمای شدید را درمانی با خطرهای اندکی مانند عفونت موقت می دانند که می تواند در طولانی مدت اثرات بسیار مفیدی برای بیماران داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه