تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 بهمن 1396
کمبود ویتامین B2 سلول های سرطانی را به خواب زمستانی می برد

  کمبود ویتامین B2 سلول های سرطانی را به خواب زمستانی می برد

داروی دی فنیل انیودونیوم با مهار ویتامین B2، موجب گرسنه نگه داشتن سلول های بنیادی سرطانی می شود و آن ها را به یک حالت غیر فعال می برد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سلول های بنیادی سرطانی می توانند با یک ریز داروی شناخته شده به نام دی فنیل انیودونیوم(diphenyleneiodonium) یا DPI به خواب زمستانی بروند!. به نظر می رسد که DPI، سلول های بنیادی سرطانی را خاموش کرده و تکثیر آن ها را مهار می کند. این کشف که یافته محققین دانشگاه سالفورد است بسیار قابل توجه است زیرا این دارو تکثیر سلول های بنیادی سرطانی را بدون این که اثرات سمی داشته باشد(مانند داروهای شیمی درمانی)، متوقف می کند.

در این مطالعه جدید، دکتر لیزانتی و همکارانش مشاهده کردند که اضافه کردن DPI به مخلوطی از جمعیت سلولی، سلول های بنیادی سرطانی شروع کننده تومور را حذف می کند. با این حال، این دارو برای توده وسیعی از سلول های سرطانی که تصور می شود در ایجاد سرطان نقشی ندارند، سمی نیست. داروی DPI بیش از 90 آنزیم پروتئینی که میتوکندری را تغذیه می کنند را هدف قرار می دهد. به ویژه این که DPI به عنوان مهار کننده ویتامین B2( ریبوفلاوین) عمل می کند و موجب گرسنه نگه داشتن سلول ها می شود. به نظر می رسد که DPI با ایجاد یک کمبود ویتامین موثر، به طور انتخابی سلول های بنیادی سرطانی را هدف قرار می دهد. به عبارت دیگر، این دارو با خاموش کردن تولید انرژی در سلول های بنیادی سرطانی، آن ها را به خواب زمستانی می برد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه