تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 بهمن 1396
روش های درمانی مربوط به بیماری های مرتبط با چاقی در حال پیشرفت است

  روش های درمانی مربوط به بیماری های مرتبط با چاقی در حال پیشرفت است

محققان دانشگاه نیواورلان توانستند بافت چربی سفید را به مدت بیش از هشت هفته در خارج از بدن زنده نگه دارند. این دستاورد راه را برای تحقیقات در زمینه درمان و یا جلوگیری از بیماری هایی از قبیل چاقی، دیابت، بیماری های قلبی، سکته، سرطان و سایر بیماری هایی که در ارتباط با بافت چربی سفید می باشند را هموار می نماید.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققان در این مطالعه دستورالعمل مهندسی بافت جدیدی به نام SWAT را توضیح داده اند. بافت چربی سفید نوعی از بافت چربی است که با بسیاری از بیماری های کشنده درارتباط است. تاکنون مانع بزرگ دانشمندان در زمینه ی مطالعه بافت چربی ارائه ی روشی بود که بتوان سلول های بافت چربی را برای مدت زمان طولانی کشت داد. در روش SWAT، بافت چربی سفید در یک محیط کشت سه بعدی و چند سلولی کشت داده می شود و محققان شرایطی شبیه به بدن انسان را برای سلول بوجود می آورند. در SWAT، بافت چربی سفید برای بیش از هشت هفته زنده می ماند و در این مدت سلول ها علاوه بر حفظ کیفیت خود قادرند فعالیت های طبیعیشان  را نیز داشته باشند. این گروه تحقیقاتی اولین گروه در دنیا می باشد که توانسته است بافت چربی انسانی را برای چندین هفته در خارج از بدن انسان زنده نگه دارد. این موضوع برای درمان چاقی و مطالعات مربوط به بیماری های وابسته به بافت چربی با ارزش است. استفاده ازSWAT  برای غربال گری داروهای ضد چاقی، مطالعات سرطان و ارتباط آن با چاقی کارآمد است.

محققان SWAT را به عنوان اولین سیستم میکروفیزیولوژی بافت چربی سفید انسان تایید نمودند. یکی از مزایای این محیط کشت وجود آن به عنوان یک ابزار قدرتمند در مطالعه ی بافت چربی در حالت های طبیعی و بیماری و استفاده از آن در پزشکی شخصی و استفاده از داروهای مناسب برای درمان می باشد. براساس گزارش مرکز کنترل بیماری ها، 36% از آمریکایی ها مبتلا به چاقی شدید می باشند. بیماری های کشنده و خطرناکی که در اثر چاقی بوجود می آید شامل حملات قلبی، سکته، دیابت نوع 2 و سرطان می باشند و براساس گزارش مرکز چاقی، درمان چاقی در آمریکا برای دولت بسیار پرهزینه است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه