تاریخ انتشار: پنجشنبه 10 اسفند 1396
برداشتن آهن به عنوان یک درمان موثر برای سرطان

  برداشتن آهن به عنوان یک درمان موثر برای سرطان

محققین در دانشگاه اوکایاما روش امیدوار کننده ای را برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی ارائه کرده اند. این سلول های بنیادی سرطانی عامل اصلی رشد تومور و عود مجدد سرطان هستند. روش مذکور شامل استفاده از مولکول هایی است که آهن را به دام می اندازند. وجود آهن بیش از حد را یکی از دلایل بالقوه سرطان می دانند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سلول های بنیادی سرطانی(CSCs) ویژگی هایی مشابه سلول های بنیادی طبیعی دارند اما در قالب سرطان آن ها به شیمی درمانی و پرتودرمانی مقاوم هستند و نقش مهمی را در متاستاز و عود مجدد سرطان بازی می کنند. از آن جایی که وجود آهن بیش از حد را یکی از دلایل انواع خاص سرطان می دانند، دکتر اوهارا و همکارانش در دانشگاه اوکایاما به بررسی این فرضیه پرداختند که آیا سرکوب سطح آهن می تواند تکثیر و بنیادینگی سلول های بنیادی سرطانی را متوقف کند یا خیر. آن ها مشاهده کردند که کاهش کنترل شده سطح آهن، این پتانسیل را دارد که درمانی برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی باشد.

اوهارا و همکارانش در مطالعات آزمایشگاهی نشان دادند که افزایش میزان آهن به تکثیر سلول های بنیادی سرطانی و هم چنین حفظ بنیادینگی آن ها کمک می کند. سپس، آن ها اثر استفاده از شلاته کننده های آهن را روی این سلول ها بررسی کردند. این شلاته کننده ها منجر به جداسازی اتم های آهن شده و به نوعی آن ها را خنثی می کنند. دو شلاته کننده آهن شناخته شده شامل دفراسیروکس و دفراسیروکسامین است که هر دو تکثیر سلول های سرطانی موش را سرکوب کردند. تست این دو ترکیب روی سلول های بنیادی سرطانی، بنیادینگی آن ها را سرکوب می کند. تست این ترکیب ها در شرایط in vivo‌نیز رشد تومورهای مشتق از سلول های بنیادی سرطانی و بیان مارکرهای بنیادینگی را در موش کاهش داد.

نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده از شلاته کننده های آهن به عنوان مکملی برای شیمی درمانی های استاندارد می تواند تبدیل به درمانی موثر برای سرطان شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه