تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 اسفند 1396
شباهت هایی در منشا سرطان های کلیه، کبد، معده و پانکراس

  شباهت هایی در منشا سرطان های کلیه، کبد، معده و پانکراس

اخیرا پژوهشی در دانشگاه واشنگتن نشان داده است که سلول های بالغ معده گاهی عقب گرد کرده و رفتاری شبه سلول های بنیادی در حال تقسیم نشان می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه ای جدید نشان داده است که این فرایند ممکن است کلی بوده و در برخی از اندام ها زمانی که پاسخ های بافتی به انواع خاصی از آسیب ها پاسخ می دهند، سلول های بالغ جوان تر شده و شروع به تقسیم سریع می کنند و سناریویی را ایجاد می کنند که منجر به سرطان می شوند.

سلول های پیر به این دلیل خطرناک می باشند که زمانی که به حالت بنیادینه عقب گرد می کنند و رفتاری شبیه سلول های بنیادی نشتن می دهند، همراه خود مقادیر زیادی از موتاسیون های سرطان زا را نیز حمل می کند که ماحصل تجمع این موتاسیون در طی طول عمرشان است. با این حال، از آن جایی که سلول های بالغ در معده، پانکراس، کبد و کلیه همه ژن های مشابهی را فعال می کنند و از طریق فرایند مشابهی شروع به تقسیم دوباره می کنند، این یافته ها می تواند بدین معنی باشد که شروع سرطان بیش از آن چه که تصور می شود، در برخی از سرطان ها مشابه است. این می تواند از استراتژی های مشابهی که برای درمان یا مهار سرطان در طیف وسیعی از اندام ها استفاده می شود، حمایت کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه