تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 فروردین 1397
راهی جدید برای مبارزه با ابولا

  راهی جدید برای مبارزه با ابولا

بین سال های 2013 تا 2016، بیش از 11 هزار نفر طی شیوع ابولا(Ebola) در آفریقای غربی مردند که حاکی از اهمیت ذات کشنده ویروس این بیماری و محدودیت ها و مشکلاتی است که در راه مبارزه با این بیماری وجود دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday،  استفاده از درمان های مبتنی بر آنتی بادهای منوکلونال(mABs)، امیدواری های زیادی را در درمان آلودگی های ویروسی ابولا ایجاد کرده است اما این آنتی بادی های منوکلونال بسیار گران قیمت بوده و یک ایمنی کوتاه مدت را ایجاد می کنند. اما محققین دانشگاه گولف نشان داده اند که یک رویکرد خلاقانه انتقال آنتی بادی می تواند راه موثری برای مهار و یا درمان آلودگی ابولا باشد. این رویکرد ژن مربوط به آنتی منوکلونال را از طریق یک وکتور ویروسی منتقل می کند. به عقیده محققین استفاده از ویروس AAV برای انتقال آنتی بادی ها موجب می شود که آلودگی ویروسی ابولا به طور قابل ملاحظه ای در موقعیت ضعف قرار گیرد. این رویکرد با استفاده از دو آنتی بادی منوکلونال، ایمنی و حفاظتی صد در صدی را در برابر ابولا ایجاد کرده است و استفاده از نوع سومی از این آنتی بادی ها منجر به حفاظتی 83 درصدی شده است. استفاده از کوکتیلی مرکب از دو آنتی بادی اول موجب می شود که ایمنی در برابر ابولا تا 5 ماه حفظ شود. با انتقال ژن آنتی بادی، آنتی بادی ها به طور پیوسته به جریان خون آزاد می شوند. در شرایط آزمایشگاهی موش ها تا بیش از 300 روز این آنتی بادی ها را بیان می کردند.

تولید واکسن ها و درمان های pan-Ebola و pab-filovirus، هدفی برای بسیاری از محققین است و آن ها امیدوارند بتوانند با استفاده از این رویکرد به درمان این بیماری ها نزدیک شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه