تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1397
تست ایمپلنت شبکیه مبتنی بر سلول های بنیادی برای دلیل اصلی از دست رفتن بینایی

  تست ایمپلنت شبکیه مبتنی بر سلول های بنیادی برای دلیل اصلی از دست رفتن بینایی

پزشکان و محققین در انستیتو چشم USC Roski با همکاری محققین در انستیتو کالیفرنیا برای اولین بار نشان داده اند که یک ایمپلنت شبکیه مبتنی بر سلول های بنیادی، قابل استفاده برای بیمارانی است که مبتلا به تخریب ماکولای وابسته به سن خشک هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این درمان شامل لایه ای از سلول های اپی تلیوم رنگدانه دار شبکیه مشتق از سلول های بنیادی جنینی انسانی روی یک ساختار بسیار نازک حمایت کننده است که در شبکیه چهار بیمار ایمپلنت شد. بیماران برای بیش از یک سال برای بی خطر بودن این ایمپلنت ها تحت نظر بودند. هیچ گونه عوارض جانبی شدیدی مربوط به ایمپلنت یا رویکرد جراحی وجود نداشت که نشان داد این درمان به خوبی قابل تحمل است. هم چنین مشاهده شد که این ایمپلنت می تواند با بافت شبکیه بیماران یکپارچه شود، که این امر خود برای درمان و بهبود عملکرد بینایی ضروری است. این اولین ایمپلنت مبتنی بر سلول های بنیادی بوده است که در کارآزمایی های بالینی انسانی مورد استفاده قرار گرفته است و برای جایگزینی تک لایه سلولی تخریب شده طی تخریب ماکولای وابسته به سن خشک مورد استفاده قرار گرفته است.

تخریب ماکولای وابسته به سن خشک، یکی از شایع ترین انواع تخریب ماکولای وابسته به سن است که با گذشت زمان منجر به از دست رفتن دید مرکزی می شود و در نتیجه توانایی افراد برای انجام اعمال روزانه شان مانند خواندن و نوشتن، رانندگی و دیدن چهره ها را مختلف می کند. این بیماری حدود 1.7 میلیون نفر را در آمریکا مبتلا کرده است و تصور می شود این آمار تا سال 2020 به سه میلیون نفر برسد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه