تاریخ انتشار: شنبه 08 اردیبهشت 1397
پلیمری نازک و منعطف برای درک عمقی تر مغز

  پلیمری نازک و منعطف برای درک عمقی تر مغز

چندین دهه است که مطالعات پژوهشی متعدد به دنبال درک ارتباطات بین نواحی میکروسکوپی مختلف مغز، بویژه نورون ها، هستند و امیدوارند که با درک بیشتر از این ارتباطات، راه کارهای درمانی بالقوه ای را کشف کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی یک ماده پلیمر نازک و منعطف را برای استفاده در آرایه های میکروالکترود و ثبت فعالیت های عمقی تر مغز به صورت تخصصی تر طراحی کرده اند. نکته جالب این طراحی وجود هشت شاخک ریزتر روی میکروالکترودها است که بدین معنی است که هر 8 میکروالکترود می توانند فعالیت های مربوط به 64 منطقه مختلف مغز را ثبت کنند.

این پلیمر که Parylene C نام دارد، زیست سازگار بوده و به سلول ها و بافت های پیرامونی آسیب نمی رساند، این در حالی است که میکروالکترودهای قبلی که از جنس سیلیکون بودند مشکل ساز بودند. علاوه براین این میکروالکترودها برخلاف نمونه های قبلی منجر به التهاب، مرگ نورونی و ایجاد اسکار گلیالی نمی شوند. از این آرایه های میکروالکترود برای ثبت پاسخ های الکتروفیزیولوژیک نورون های منفرد هیپوکامپ استفاده شده و توانسته است اطلاعات مناسبی را در مورد نحوه برهمکنش بین نورون ها در این منطقه ارائه دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه