تاریخ انتشار: دوشنبه 29 دی 1399
استفاده از پلیمرها در ژن درمانی و ارائه درمان های مبتنی بر DNA برای بیماری ها

  استفاده از پلیمرها در ژن درمانی و ارائه درمان های مبتنی بر DNA برای بیماری ها

می توان از پلیمرها برای ایجاد ژن درمانی یا واکسن ارزان قیمت در بیماری ها استفاده کرد. محققان دانشگاه مینسوتا در دپارتمان شیمی پلیمر جدیدی برای انتقال درمان های مبتنی بر DNA و RNA در بیماری ها ایجاد کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ژن درمانی شامل تغییر ژن های داخل سلول های بدن برای درمان بیماری ها است. این فرایند به یک حامل نیاز دارد که DNA را برای انتقال آن به سلول "بسته بندی" می کند که معمولا ویروس به عنوان حامل استفاده می شود. بسته بندی اسیدهای نوکلئیک همچنین در واکسنها مانند واکسن پیام رسان RNA (mRNA) COVID-19 که اخیراً در لیپید محصور شده است نیز استفاده می شود.

در این پژوهش محقین پلیمرهایی را سنتز می کنند که مولکول های زنجیره بلند هستند و پلاستیک ها را تشکیل می دهند و از آن ها برای بسته بندی اسیدهای نوکلئیک استفاده می کنند. در ادامه استفاده از طیف سنجی رامان نشان داد که این پروتئین های خود سلول است که نقش اصلی را در بسته بندی اسید نوکلئیک بعد از ورود حامل پروتئینی به سلول بازی می کنند. یک نکته اساسی این است که این پلیمرها بسیار خوب کار می کنند و با وجود تمام ویژگی های مفید ، آنها همچنین در انتقال محموله به سلول بسیار موثر هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه