تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 اردیبهشت 1397
سلول های سرطانی تمایل دارند روی بافت سفت رشد کنند

  سلول های سرطانی تمایل دارند روی بافت سفت رشد کنند

بافت های سینه سفت تر محیط مناسب تری را برای سرطان فراهم می کنند زیرا به سلول های سرطانی اجازه می دهند که با سلول های سالم پیرامون ارتباط برقرار کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه نوتردام با هدف مطالعه رشد و متاستاز سرطان، مدل بافت انسانی را برای ارزیاب نحوه برهمکنش سلول های سرطانی با بافت پیوندی سینه ایجاد کرده اند. این مدل به آن ها اجازه می دهد که سفتی بافت را کنترل کرده و ساختارهای بافتی سالم و سرطانی سینه را تقلید کنند. آن ها دریافته اند که دستکاری سلول های چربی وابسته به سفتی است. هدف این مدل سرطانی مهندسی بافت شده تقلید محیط فیزیولوژیک تومور بود و در نتیجه می توان از آن به عنوان پلت فرمی برای مطالعه سرطان سینه در ریز محیط بافت انسانی استفاده کرد.

سلول های چربی، کلاژن و سلول های اپی تلیالی ریز محیط بافت سینه را می سازند. سرطان سینه معمولا در پیرامون سلول های اپی تلیالی ایحاد می شود. مطالعات گذشته که به مقایسه بین بافت سالم و سرطانی پرداخته اند دریافته اند که بافت سرطانی سفتی متفاوتی دارد. در واقع سفتی بافت می تواند ریز محیط مناسبی را برای رشد تومور فراهم کند و موجب تغییر بافت پیرامونی بوسیله سلول هی سرطای شود.

مدل تولید شده بوسیله دکتر زورلوتونا و همکارانش به محققین اجازه می دهد که سطوح مختلف سفتی بافت را برای سلول های سرطانی تست کنند. در بافت با سفتی طبیعی، سلول های سرطانی قادر به تداخل با سلول های استرومایی پیرامون شان نیستند. هر چه محیط بافت برای سلول های سرطانی سفت تر باشد، تمایز سلول های بنیادی موجود در نیچ متوقف می شود و در نتیجه سلول های بنیادی سرطانی تمایل دارند که بنیادینگی شان را حفظ کرده و به تکثیر ادامه دهند و موجب رشد تومور شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه