تاریخ انتشار: شنبه 19 خرداد 1397
رویکردی جدید که سمیت CAR T cell درمانی را در لوکمیای میلوئید حاد محدود می کند

  رویکردی جدید که سمیت CAR T cell درمانی را در لوکمیای میلوئید حاد محدود می کند

رویکردی جدید بوسیله محققین دانشگاه پنسیلوانیا ارائه شده است که می تواند منجر به مسیری جدید در درمان لوکمیای میلوئید حاد(AML) برای CAR T cell درمانی شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برای درمان AML، محققین مجبورند پروتئینی خاص موسوم به CD33 را هدف قرار دهند که روی سلول های سالم بیان می شود و این بدین معنی است که CAR T cell درمانی نمی تواند بدون ایجاد عوارض جانبی شدید برای مغز استخوان باقیمانده سالم، سلول های سرطانی را هدف قرار دهد. در این روش جدید از تکنیک ویرایش ژنی CRISPR/Cas9 برای برداشتن CD33 از سلول های بنیادی خون ساز طبیعی استفاده می شود و سلول های سرطانی را به عنوان تنها سلول های هدف که CD33 را بیان می کنند بر جای می گذارد.

لوکمیای میلوئید حاد(AML)، دومین لوکمیا شایع است و آمارها نشان می دهد سالانه بیش از 20 هزار نفر در سراسر آمریکا به این بیماری مبتلا می شوند. برای درمان این بیماری محققین اخیرا از CAR T cell درمانی استفاده می کنند که سلول های T ایمنی بیماران آموزش می دهد و آن ها را برای کشتن سرطان بازبرنامه ریزی می کند. در حال حاضر، CAR T cell درمانی بوسیله FDA برای لوکمیای لنفوبلاستیک حاد(ALL) مورد تایید قرار گرفته است اما این CAR T cell درمانی برای این سلول ها CD19 را هدف قرار می دهد و نمی تواند برای AML موثر باشد. اما امید می رود که به کمک CRISPR/Cas9 و CAR T cell درمانی بتوانیم روزی لوکمیای میلوئید حاد را به طور کامل درمان کنیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه