تاریخ انتشار: جمعه 25 خرداد 1397
تزریق سلول های T تنظیمی(Tregs) می تواند پیشرفت ALS را آهسته کند

  تزریق سلول های T تنظیمی(Tregs) می تواند پیشرفت ALS را آهسته کند

پژوهشی اخیرا در بیمارستان هوستون متدویست صورت گرفته است که نشان می دهد نوعی ایمنی درمانی جدید برای بیماران مبتلا به ALS بی خطر بوده و منجر به نتایج درمانی امیدوار کننده ای برای آن ها شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS)، یک اختلال سیستم عصبی است که در آن سلول های عصبی کنترل کننده حرکات عضلانی، تخریب می شوند و این امر منجر به ضعف، سختی تکلم و بلع و مشکلات تنفسی و در نهایت مرگ می شود.

در این مطالعه جدید، محققین در هوستون دریافته اند که بسیاری از بیماران مبتلا به ALS، نه تنها دارای سطوح پایین سلول های T تنظیمی(Tregs) هستند، بلکه Tregهای موجود آن ها نیز عملکرد مناسبی ندارند. به عقیده آن ها بهبود تعداد و عملکرد Tregها در این بیماران می تواند روی پیشرفت بیماری در آن ها اثر بگذارد. دکتر استنلی اپل و همکارانش سه بیمار که در مراحل مختلف پیشرفت ALS قرار داشتند را برای این مطالعه انتخاب کردند و مشاهده کردند که افزایش سطح Tregها در آن ها بدون این که خطری ایجاد کند منتج به نتایج امیدوار کننده ای شد. این بیماران متحمل لوکافرزیس(برداشتن کل خون) شدند.سلول های خونی سفید آن ها از سلول های قرمز خونی جداسازی شده و این سلول های قرمز خون مجددا به بدن برگردانده شدند. Tregها نیز از سلول های سفید خونی جداسازی شدند. این Tregها که در بدن فرد مبتلا به ALS عملکرد مناسبی نداشتند، در شرایط آزمایشگاه به حالت طبیعی بازگشتند. این سلول ها در محیط آزمایشگاهی تکثیر شده و طی هشت بار تزریق، طی این مطالعه به بیمار بازگردانده شدند. چهار تزریق اول هر دو هفته یک بار صورت گرفت و چهار تزریق دوم به صورت ماهی یک بار بود. طی هر تزریق هر فردی تقریبا 150 میلیون Treg دریافت کرد و این تزریقات موجب شد که حدود 30 تا 40 درصد سطح Tregها در بیماران بهبود یابد. این افزایش سطح Tregها منجر به بهبود شرایط فرد و آهسته شدن پیشرفت بیماری شد. گام بعدی مطالعه در فاز دوم، ارزیابی بی خطر بودن و موثر بودن تزریق Tregها در آهسته کردن پیشرفت ALS‌ خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه