تاریخ انتشار: جمعه 05 مرداد 1397
در اروپا تنها هفت درصد فریز کنندگان عمومی تخمک برای درمان باروری مجددا به مراکز رجوع می کنند

  در اروپا تنها هفت درصد فریز کنندگان عمومی تخمک برای درمان باروری مجددا به مراکز رجوع می کنند

با وجود آمار بالای خانم هایی که برای تضمین باروری شان در برابر ناباروری در آینده یا ترس از کاهش باروری با افزایش سن، به فریز کردن تخمک می پردازند، اما تجربه نشان می دهد که درصد اندکی از این خانم ها در سال های بعدی به مراکز ناباروری مراجعه می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، آمار ارائه شده در مراکز ناباروری در اروپا نشان داده است که تنها حدود 6/7 درصد از خانم هایی که به فریز کردن تخمک می پردازند، در سال های بعد به منظور استفاده از این تخمک ها و بارداری به این مراکز مراجعه می کنند و تنها یک سوم آن ها موفق به باردار شدن می شوند. آمار مربوط به یک کلینیک ناباروری در بروکسل نشان داده است که از 563 خانمی که بین ژانویه 2009 تا نوامبر 2017 برای فریز کردن تخمک به این مرکز مراجعه کردند، میانگین سن آن ها 5/36 سال بود و هر کدام به طور میانگین 5/8 تخمک را فریز کردند، تنها 8/12 درصد از آن ها برای درمان مشکلات تولید مثلی به این مراکز مراجعه کردند(72 مورد از 563 مورد)، که از بین آن ها تنها 43 نفر توانستند تخمک های خود را دفریز(ذوب) کرده، لقاح داده و انتقال دهند(حدود 7 درصد آن ها). در این میان، 43 درصد این افراد از اسپرم اهدا کننده استفاده کردند یا ناچار به استفاده از ICSI شدند. از بین آن ها 4/73 درصد تخمک ها زنده مانده و لقاح یافتند که نشان دهنده کارایی بالای تکنولوژی انجماد شیشه ای(vitrification) است. شانس بارداری بعد از انتقال جنین برای این زنان 6/32 درصد بود. به عقیده محققین دلیل اصلی که اغلب فریز کنندگان عمومی برای استفاده از تخمک شان بر می گردند یافتن شریک زندگی مناسبی است که آن ها را برای مادر شدن ترغیب می کنند.

به عقیده محققین نتایج این مطالعه در بروکسل قابل بسط به سایر مراکز باروری بزرگ اروپا است و منعکس کننده وضعیت فعلی استفاده از تخمک های فریز شده یا اهدایی در درمان های کمک باروری است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه