تاریخ انتشار: جمعه 05 مرداد 1397
مجوز کارآزمایی های بالینی یک سلول درمانی جدید برای GvHD بوسیله FDA

  مجوز کارآزمایی های بالینی یک سلول درمانی جدید برای GvHD بوسیله FDA

مرکز پزشکی دانشگاه کانزاس اعلام کرده است که سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) موافقت خود را برای انجام کارآزمایی های بالینی مربوط به MSCTC-0010 در بیمارانی که خطر بالای بیماری پیوند علیه میزبان مقاوم به استروئیدها(HR/SR aGvHD) اعلام کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه کانزاس، MSCTC-0010 را به عنوان یک سلول درمانی جدید که حاوی سلول های بنیادی مزانشیمی ژله وارتون مشتق از بند ناف است برای درمان HR/SR aGvHD معرفی کرده است. نرخ بقای بیمارانی که دچار HR/SR aGvHD می شوند بسیار پایین است و محققین کانزاس بر این باورند که استفاده از سلول درمانی MSCTC-0010 به عنوان درمانی خلاقانه می تواند بعد از پیوند مانع از حمله سلول های T اهدایی علیه بیماران شود.

بیماری GvHD شرایطی است که بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز آلوژن اتفاق می افتد. در این بیماری، گرافت سلول های بنیادی مغز استخوان اهدایی حاوی سلول های T است که ممکن است بدن گیرنده را به عنوان یک جسم خارجی بشناسند و به موجب آن به بافت های سالم بدن حمله کنند. این بیماری یک مشکل حاد است که در بسیاری از موارد می تواند منجر به مرگ شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه