تاریخ انتشار: شنبه 13 مرداد 1397
استفاده از تکنولوژی های جدید در زمینه درمان های مبتنی بر سلول

  استفاده از تکنولوژی های جدید در زمینه درمان های مبتنی بر سلول

تکنولوژی هایی که هزینه ها را کاهش می دهند و مسیرهای استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری ها را تغییر می دهند، شدیدا مورد توجه پزشکان و محققین قرار می گیرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر کریستوفر پولئو و همکارانش در General Electric Global Research اخیرا دو مقاله را ارائه کرده اند که در یکی از آن ها وضعیت موجود در مورد بیورآکتورهای سلولی که در کشت سلول های بنیادی و مهندسی بافت استفاده می شوند را شرح داده اند. در این مطالعه آنها روی روش های جداسازی سلول ها با استفاده از بیوراکتورهایی فوکوس کرده اند که از نیروهای در مقیاس میکرو برای تولید غلظت های بسیار بالا یا تولید حجم های زیادی سلولی استفاده می کنند. این بیورآکتورها بر مبنای تله یا دام های مغناطیسی دینامیک هوشمند، جداسازی کننده های میکروفلوئیدیک و تکنیک های جداسازی سلولی مبتنی بر انرژی آکوستیک استوار هستند که یک سیستم بسته و یک رویکرد مناسب را برای تولید سلول ها در مقیاس های وسیع فراهم می آورند و اجازه دستکاری های پیچیده سلولی را می دهند.

در مطالعه ای دیگر آن ها روی CAR T cell درمانی و تکثیر سلول های T و درمان های سلولی که قابلیت کاربرد در درمان سرطان را دارند فوکوس کردند. فوکوس اصلی این مطالعه روی بدست آوردن، کشت، فرآوری یا تغییر مستقیم این سلول های درمانی برای استفاده در بالین است. با این حال، فرایندهای دستکاری( مانند انتخاب سلول های تک هسته ای خون محیطی از کل خون، فعال سازی سلول های T، ترانسداکشن با وکتورهای ویروسی CAR یا ترانسپوزون ها و تکثیر آن ها در یک بیورآکتور نامناسب) برای ترکیب سلول درمانی و ژن درمانی مانند CAR T cell درمانی پیچیده است و نیازمند پژوهش های بیشتر برای کاهش هزینه ها و افزایش ایمنی این سلول ها است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه