تاریخ انتشار: یکشنبه 14 مرداد 1397
سلول های بنیادی مشتق از چربی می توانند به درمان بیماران مبتلا به آسیب ترومایی مغز کمک کنند

  سلول های بنیادی مشتق از چربی می توانند به درمان بیماران مبتلا به آسیب ترومایی مغز کمک کنند

دکتر فنگ در کمپانی Entest BioMedical براین باور است که استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی می تواند درمان موثری برای بیمارانی باشد که دچار آسیب ترومایی مغز(TBI) شده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، آسیب ترومایی مغز زمانی اتفاق می افتد که یک نیروی خارجی شدید به مغز وارد شود. این مشکل دلیل اصلی ناتوانی و مرگ بویژه برای جوانان در سراسر دنیا محسوب می شود. از جمله عوامل این عارضه می توان به تصادفات اتومبیل، افتادن از بلندی، خشونت و درگیری ها و هم چنین انفجارهای شدید در میدان های جنگ اشاره کرد. این عوارض سالانه هزینه ای بالغ بر 60 میلیارد دلار روی دست بیماران و دولت ها می گذارد.

در حال حاضر، رویکرد درمانی موثری برای معکوس کردن آسیب مغزی اولیه ناشی از تروما وجود ندارد. سلول های مغزی یا نورون ها توانایی محدودی برای خود ترمیمی و بازسازی خودبخودی آکسونی دارند. مطالعات گسترده روی استراتژی های درمانی جدید برای این عارضه فوکوس کرده اند و طیف غالبی از آن ها سلول های بنیادی مشتق از چربی را با توجه به پتانسیل خودنوزایی یا تمایزشان به سلول های مختلف، کاندیدای مناسبی برای سلول درمانی آسیب ترومایی مغز معرفی کرده اند. به عقیده دکتر فنگ در کمپانی Entest BioMedical، سلول های بنیادی مشتق از چربی می توانند با توجه به پتانسیل بالای شان در تمایز به سلول های عصبی در درمان قطعی یا کاهش عوارض آسیب های ترومایی مغزی موثر باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه