تاریخ انتشار: دوشنبه 15 مرداد 1397
ناباروری مردان درمان شده با ICSI با افزایش خطر سرطان پروستات همراه است

  ناباروری مردان درمان شده با ICSI با افزایش خطر سرطان پروستات همراه است

مردان ناباروری که با استفاده از تکنیک میکرو اینجکشن یا ICSI(تزریق اسپرم به درون سیتوپلاسم) مورد درمان ناباروری قرار گرفته اند، به طور قابل توجه بیشتری در معرض سرطان پروستات قرار دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای جدید در سوئد محققین به بررسی شرایط کنونی پدرانی پرداخت که بین سال های 1994 تا 2014 به کمک روش های کمک باروری بچه دار شده بودند. این مطالعه به مقایسه بروز سرطان پروستات بین پدرهایی که از طریق ICSI بچه دار شده بودند و پدرهایی که به صورت طبیعی بچه دار شده بودند(کنترل) پرداخت. از 2/1 میلیون پدر مورد مطالعه، 3211 نفر آن ها مبتلا به سرطان پروستات تشخیص داده شدند. نتایج نشان داد که مردانی که از روش ICSI برای بارداری و بچه دار شده اند در مقایسه با افرادی که طور طبیعی بچه دار شده اند، 47 درصد احتمال ابتلایشان به سرطان پروستات بیشتر بوده است. این آمار نشان می دهد که مردانی که به دلایلی در تولید اسپرم دچار مشکل هستند و ناچار به استفاده از ICSI برای بچه دار شدن هستند، می توانند قبل از این امر برای تشخیص زودهنگام سرطان پروستات نیز مورد بررسی قرار گیرند.

افزایش خطر سرطان پروستات در این مردان هیچ ربطی به درمان با ICSI ندارد. بلکه در اصل این مطالعه بر این باور است که مردانی که ناچار می شوند به منظور باروری از ICSI استفاده کنند و به نابارور بودن خودشان اذعان دارند، می توانند به صورت زودهنگام تر مورد غربالگری سرطان پروستات نیز قرار گیرند و درمان خود را شروع کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه