تاریخ انتشار: شنبه 17 شهریور 1397
پنج واقعیت در مورد سرطان تخمدان

  پنج واقعیت در مورد سرطان تخمدان

سرطان تخمدان شکست پذیر است. این عقیده دکتر ساناز معمارزاده از متخصصین زنان و زایمان مرکز جامع سرطان UCLA است. وی و همکارانش سعی در یافتن راهی برای درک دلیل عود مجدد سرطان تخمدان بعد از درمان های استاندارد داشته اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه، معمارزاده و همکارانش سعی بر احیای عملکرد یک پروتئین کلیدی موسوم به p53 داشته اند که معمولا در سرطان تخمدان جهش می یابد. به همین منظور آن ها سعی دارند این برنامه درمانی(احیای p53) را با درمان های استاندارد ترکیب کنند و راهی برای جلوگیری از عود مجدد سرطان تخمدان بیابند.

به عقیده دکتر معمارزاده با مطالعه زیست شناسی برخی از تهاجمی ترین اشکال سرطان تخمدان می توان در آینده ای نزدیک به راهکاری درمانی برای سرطان تخمدان رسید. سرطان تخمدان معمولا سرطانی نادر است و در زنان حدود سه درصد سرطان ها را شامل می شود ولی دانستن چند واقعیت در مورد این سرطان می تواند به بیمار و پزشک در درمان سرطان تخمدان کمک کند:

1) سرطان تخمدان به راحتی قابل تشخیص نیست: تومورهای سرطانی که مسئول شماری زیادی از مرگ های مربوط به سرطان تخمدان هستند در مراحل اولیه قابل شناسایی نیستند و همین امر مانع از درمان زودهنگام بیماری می شود.

2)علایم بیماری گاهی با برخی از بیماری های شایع اشتباه گرفته می شوند: برخی از علایم سرطان تخمدان مانند احساس سوزش یا پری شکم، درد معده و بی اشتهایی، تکرر ادرار و .. با بسیاری از بیماری های دیگر نیز مشترک است و همین امر ممکن است تشخیص را به تاخیر بیاندازد.

3) افراد مبتلا به سرطان تخمدان با گزینه های درمانی محدودی مواجه هستند: برای بیش از 40 سال، گزینه های درمانی سرطان تخمدان شامل جراحی و سپس شیمی درمانی بوده است و این درمان پابرجا نیز مانده است.

4) ژنتیک نیز نقش مهمی را در این میان بازی می کنند: سرطان اپی تلیالی تخمدان، شایع ترین شکل این سرطان است که در زنان در سنین بین 50 تا 65 اتفاق می افتد و گاها در افراد خانواده شایع است. تست های ژنتیکی مربوط به دو ژن BRCA1 و BRCA2 می تواند احتمال بروز سرطان را در افراد نشان دهد.

5) برای درمان بهتر سرطان تخمدان نیاز به سرمایه گذاری بیشتری است: سرمایه گذاری ها در زمینه سرطان تخمدان در مقایسه با سایر سرطان ها بسیار اندک بوده است. برای مثال در سال 2016، انستیتو ملی سرطان 6/95 میلیون دلار روی تحقیقات سرطان تخمدان سرمایه گذاری کرد. این میزان، به ترتیب نزدیک به 60 و 82 درصد کمتر از اعتبار تخصیص داده شده به پژوهش های مربوط به سرطان پروستات و سرطان سینه بوده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه