تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 خرداد 1392
شناسایی اشکال غیر طبیعی ژن HER2 در بسیاری از سرطان ها

  شناسایی اشکال غیر طبیعی ژن HER2 در بسیاری از سرطان ها

درتعداد زیادی ازسرطان های پیشرفته HER2 شکل طبیعی ندارد.به تازگی عدم تنظیم بیان این ژن که ناشی از جهش ها، تکثیر،جایگزینی بازها و جابه جایی است در 14 تومورپیشرفته دیگر نیز یافت شده است.
امتیاز: Article Rating
 
به گزارش بنیان به نقل از medindia، مطالعه بر روی 2000تومور نتایج جالب توجهی را ارائه داده است، اما محققان  امیدوارند در مورد برخی از این تومورها از درمان های ضدHER2 به عنوان گزینه مناسب بهره ببرند. ژن فاکتوررشد HER2 در سرطان سینه بسیار فعال است. اما به تازگی عدم تنظیم بیان این ژن که ناشی از جهش ها، تکثیر،جایگزینی بازها و جابه جایی است در 14 تومورپیشرفته دیگر نیز یافت شده است.
به گفته محققان تا پیش از این تصور نمی شد چنین تنوع تغییرات ژنومیکی در HER2 در این تعداد تومور وجود داشته است.
در این مطالعه بررسی ژنتیکی بر روی بیش از 182 ژن و 4 بازآرایی ژنتیکی در 2223 نمونه سرطانی از 20 سرطان پیشرفته انجام شده است. محققان تغییرات ژنتیکی HER2را در 14 نوع تومور مشاهده نموده اند. آن ها دریافته اند که بی نظمی HER2 در 4.9 درصد نمونه ها وجود دارد که شامل 116 فرم غیر طبیعی از این ژن است.
درمانی که در آن ها از آنتیHER2 استفاده می شود مثل Herceptin می تواند باجهش های این ژن مقابله نماید و ممکن است به غیرفعال  شدن این پروتئین کمک کند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که جهت دست یابی به اهداف جدید درمانی در این زمینه لازم است بررسی گسترده ای بر روی ژن ها صورت بگیرد.
پایان مطلب/
 
 
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه