تاریخ انتشار: دوشنبه 12 آذر 1397
ژن درمانی برای اختلالات خونی

  ژن درمانی برای اختلالات خونی

ژن درمانی امیدهای زیادی را در پزشکی ایجاد کرده است. اگر ما بتوانیم به طور بی خطری DNA خودمان را تغییر دهیم ممکن است بتوانیم بیماری هایی که از اجداد و والدینمان به ما به ارث رسیده است را حذف کنیم.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین دانشگاه Delaware با مهندسی میکرو ذره هایی که مواد تنظیم کننده ژن را به سلول های بنیادی و پیش ساز خون ساز منتقل می کنند گام بزرگی را در زمینه ژن درمانی برداشته اند. در مقاله ای که این محققین در Science Advances به چاپ رسانده اند، دکتر یوآن کائو و همکارنش توضیح داده اند که که چگونه از میکرو ذره های مگاکاریوسیتی که به طور طبیعی در جریان خون بدن می چرخند برای انتقال DNAهای پلازمید و ریز RNAها به سلول های بنیادی خون ساز استفاده کرده اند.

با پیشرفت بیشتر، این تکنولوژی می تواند در درمان اختلالات خونی ارثی که میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهند، استفاده کرد. این شمال کم خونی داسی شکل، تالاسمی و ... نیز می شود. این میکرو ذره های مگاکاریوسیتی می توانند به صورت فردی تولید شوند و برای استفاده برای هر بیمار در آینده فریز و ذخیره سازی شوند. این میکرو ذره های مگاکاریوسیتی می توانند با مواد تنظیم کننده ژنتیکی بارگیری شوند و به درون سلول های بنیادی مد نظر نفوذ کنند که به دلیل داشتن ویژگی های خاص روی سطح شان است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه